Una dintre cele mai importante lansări de produs pentru BMW este lansarea noului Seria 3. Autoreport.ro a testat deja noua generație de la Automobile Bavaria și venim cu primele impresii despre acest model.
Sub codul G20 se ascunde a șaptea generație a sedanului premium mediu al bavarezilor. Acesta este și cea mai frumoasă generație apărută până acum, dar și unul dintre cele mai avansate tehnologic modele din gama BMW.
Noul limbaj de design al BMW prezintă caracterul modern şi dinamic al noului BMW Seria 3 Sedan cu linii trasate cu precizie, ca o dovadă grafică a calităţii inginereşti. Este mai lung cu 85 de milimetri faţă de predecesorul său (la 4.709 mm), mai lat cu 16 milimetri (1.827 mm) şi mai înalt cu doar 1 mm (1.442 milimetri). Grila BMW largă şi farurile care pornesc din aceasta sunt tema dominantă a părţii frontale a maşinii. Divizarea familiară este accentuată de o prelungire a barei faţă care se ridică în conturul farului. Farurile LED integrale sunt echipare standard, în timp ce farurile LED cu funcţii extinse şi farurile LED adaptive cu BMW Laserlight pentru faza lungă adaptivă (cu rază de acţiune de aproximativ 530 de metri) sunt disponibile ca opţiune. Atât proiectoarele de ceaţă LED faţă, cât şi Air Curtains sunt integrate în prizele de aer exterioare, care iau forma unui T orizontal la automobilele cu specificaţie standard şi modelele Sport Line / Luxury Line. Imaginea laterală dinamică este modelată de o pereche de linii de caracter şi un contur dinamic al pragurilor. Muchia spate a graficii geamurilor laterale, care include elementul clasic „Hofmeister kink”, este inclusă acum în montantul C. Liniile orizontale şi luminile LED subţiri şi închise la culoare oferă spatelui o poziţie lată şi musculoasă.
Noul limbaj de design al mărcii aduce şi un aranjament clar al suprafeţelor din interiorul noului BMW Seria 3 Sedan. Acest lucru accentuează percepţia de spaţiu interior şi, împreună cu orientarea cockpitului către conducător, îmbunătăţeşte concentrarea lor către şosea. Noua grupare a monitoarelor de la Control Display şi panoul de instrumente, consola centrală înaltă şi designul coordonat al luminilor, panoului de instrumente modern şi decoraţiunilor panourilor uşilor creează un sentiment general de spaţiu şi aură sportivă.
Comenzile sunt grupate în zone funcţionale bine delimitate. În centrul panoului de instrumente, afişajele şi butoanele pentru aer condiţionat şi fantele de ventilaţie formează o unitate clar desenată, în timp ce funcţiile de lumini sunt operate de pe un panou de butoane din stânga volanului. Butonul Start/Stop pentru motor este poziţionat acum pe panoul de comandă nou proiectat de pe consola centrală, unde maneta schimbătorului de viteze se află alături de controlerul iDrive şi butoanele pentru comutatorul Driving Experience Control, frâna de parcare electromecanică şi butonul pentru funcţia Auto Hold. Gestiunea spațiului din interior a fost îmbunătățită, în noul seria 3 având loc 5 persoane pentru a călători în condiții foarte bune.
Sub capota lui BMW 320d se află un motor diesel cu 4 cilindri care produce 140 kW/190 CP care vine cu un sistem cu un sistem cu două turbocompresoare. Acesta îndeplinește standardele de emisii Euro 6d-TEMP. Motorul este cuplat la o cutie de viteze cu 8 trepte care distribuie puterea și cuplul foarte bine. Modelul mai este explicat cu tracţiunea integrală inteligentă xDrive.
Performanțele oferite noul motor și de cutie sunt mai bune în materie de sprinturi și de sportivitate. Mașina este mai lungă, mai lată și mai grea. De aceea pe asfalt stă și mai bine decât precedenta generație. În continuare sedanurile de la BMW sunt sedanurile noastre sport preferate, iar Seria 3 are un loc special în sufletul nostru de „motoriști”.
Noul BMW Seria 3 Sedan utilizează o selecţie semnificativ extinsă de sisteme de asistare inovatoare care au un rol principal pe drumul spre condusul autonom. Echiparea standard include avertizare de coliziune şi pietoni cu funcţie de frânare, a cărei cea mai recentă versiune avertizează conducătorul şi atunci când este detectat un biciclist. Tot standard este disponibil şi sistemul Cruise Control cu funcţie de frânare, precum şi sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare (Lane Departure Warning – funcţionează atunci când se traversează banda fără a semnaliza, funcţionează între 70 şi 210 km/h).
Sistemul Active Cruise Control cu funcţie Stop & Go este disponibil opţional şi funcţionează între 0 km/h şi 210 km/h şi poate regla viteza automat după limitele legale (cu o marjă +/-15 km/h). Timpul maxim până la care automobilul poate staţiona cu pornire automată este de 30 de secunde. Pentru intervale mai mari, automobilul porneşte numai la apăsarea pedalei de acceleraţie, asigurându-se astfel că şoferul nu este surprins de startul maşinii.
Pachetul Driving Assistant, disponibil opţional, include protecţie în caz de tamponare şi avertizare la trafic transversal, precum şi sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare (Lane Change Warning – funcţionează atunci când există automobile în unghiul mort, funcţionează de la 20 km/h).
De asemenea, este oferit şi Driving Assistant Professional, un pachet complet de îmbunătăţire a confortului şi siguranţei folosind un sistem de camere trifocale, alături de un radar poziţionat în faţă.
Suplimentar faţă de Driving Asistant şi Active Cruise Control cu funcţie Stop & Go, dotările Driving Assistant Professional includ asistentul de direcţie şi menţinere a benzii, care foloseşte marcajele de pe drum şi detectarea automobilelor care rulează în faţă pentru a menţine automobilul pe banda de rulare, chiar şi în condiţii în care aceasta se îngustează, de exemplu zonele de construcţii pe autostradă. Sistemul semiautonom este completat de un senzor care detectează prezenţa mâinilor pe volan. Driving Asssitant Professional este completat de asistentul de menţinere a benzii cu protecţie activă la coliziune din lateral, asistentul de evitare cu schimbarea benzii şi de sistemul de avertizare la traficul transversal.
Noua generaţie BMW Head-Up Display oferă o suprafaţă de proiecţie cu 70% mai mare, grafică nouă şi afişare de conţinut suplimentar. Sistemul afişează o gamă largă de funcţii, aşa cum sunt informaţii de navigaţie cu schema intersecţiei, dar şi funcţii de entertainment, precum schimbarea postului de radio, melodia ascultată sau informaţii despre apelul telefonic.
Controlul distanţei de parcare (PDC) şi camera pentru mers înapoi asistă conducătorul în manevrare şi intrarea în/ieşire din spaţiile de parcare. Disponibil este şi asistentul de parcare, care preia controlul complet al automobilului la parcare (atât în cazul parcării laterale, cât şi al garării), tot ce trebuie să facă conducătorul auto este să ţină apăsat butonul de parcare.
Gama de funcţii mai include şi o premieră pentru segment – Reversing Assistant, care poate conduce automobilul cu spatele pe distanţe de până la 50 prin direcţionarea acestuia de-a lungul aceleiaşi trase pe care a venit înainte.
BMW 320d xDrive
0-100 km/h: 6,8 sec
Viteza maximă: 233 km/h
L/l/î: 4.709/1.827/1.442
Masă proprie: NA
Cilindree (cmc): 1.995
Putere (CP): 190 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 400 la 1.750 rpm
Consum mediu: 5 l/100 km
Cutie de viteze: automată, 8 trepte