Producătorii europeni de automobile s-au aliniat rând pe rând pentru a încheia parteneriate cu companii chineze de la care să învețe cu ce se mănâncă tehnologia de ultimă generație în domeniul sistemelor de asistență. După VW, Stellantis, Renault, a venit rândul BMW să semneze un parteneriat cu unul dintre cei mai importanți furnizori de tehnologie pentru conducerea fără șofer.
BMW Group își va adapta tehnologiile de asistență avansată de pe mașinile produse și vândute în China după standardele chineze, pentru a putea menține contactul cu clienții locali, din ce în ce mai pretențioși pe acest segment.
Compania bavareză a semnat un parteneriat cu Momenta, o companie specializată în dezvoltarea de tehnologie ADAS, soluții de asistență la conducere, pentru a echipa modelele vândute în China, începând cu noile Neue Klasse. BMW spune că filosofia mărcii se va regăsi în această colaborare, prin combinația dintre interacțiunea inteligentă, controlul și ADAS.
BMW nu este străin de parteneriatele cu companii chineze, fiind unul dintre primii producători europeni care au investit în producția de automobile pe teritoriul Chinei. BMW este și primul constructor auto care a profitat de schimbările legislative din China și și-a majorat participația la peste 50% într-una dintre companiile mixte pe care le avea. În 2022, BMW a plătit aproape 4 miliarde de euro pentru a deveni acționar majoritar al BMW Brilliance.
Parteneriatul actual cu Momenta urmărește dezvoltarea și integrarea de software special pentru rețelele rutiere chineze, condițiile de trafic și așteptările utilizatorilor chinezi, utilizând algoritmi avansați de inteligență artificială și metode de dezvoltare bazate pe date.
Cel mai mare producător de automobile din Europa, Volkswagen, și-a creat în Hefei, China, o structură nouă, Volkswagen China Technology Company (VCTC), un centru R&D dedicat modelelor lansate pe piața chineză în care lucrează împreună cu partenerii locali, și a investit și în Xpeng, producător chinez de automobile axat pe cele mai avansate tehnologii.
Stellantis a investit în Leapmotor exact în același scop, pentru a avea acces la tehnologiile companiei și pentru a dezvolta împreună tehnologii de asistență și sisteme de producție avansate.
Renault, de asemenea, a înființat centrul propriu Ampere China Development Center în Shanghai, un centru de dezvoltare în care colaborează cu mai mulți parteneri pentru a dezvolta noi modele, la costuri reduse și cu tehnologii avansate.