BMW iNEXT a mai făcut un pas important pentru maturizarea producţiei de serie. Vârful de lance al tehnologiilor BMW Group a efectuat primele pentru trenul de rulare, şasiu şi suspensie cu un automobil complet în condiţiile extreme ale centrului de teste de iarnă de la Arjeplog. Centrul de teste de iarnă al BMW Group de la Arjeplog (Suedia) găzduieşte pentru prima dată un automobil BMW iNEXT complet funcţional. Testele efectuate servesc pentru optimizarea, examinarea şi armonizarea tuturor componentelor trenului de rulare, şasiului şi suspensiei în condiţii extreme de climă şi drum. De asemenea, combină cele mai noi dezvoltări din domeniile condusului autonom şi conectivităţii inteligente, oferind pasagerilor moduri complet noi de a experimenta condusul.
Versiunea de serie a BMW iNEXT va fi produsă la uzina BMW din Dingolfing cu începere din 2021. Noul avanpost tehnologic al BMW Group integrează principalele teme viitoare ale condusului autonom, conectivităţii, electrificării şi serviciilor (ACES), aşa cum sunt definite de strategia NUMBER ONE > NEXT a companiei. BMW iNEXT, sub forma unui Sports Activity Vehicle (SAV) modern, întruchipează interpretarea de pionierat a plăcerii condusului specifică mărcii – cu propulsie pur electrică, sistem inteligent de tracţiune integrală şi tehnologie a suspensiei special dezvoltată. Acum, aceste componente sunt testate pentru prima dată împreună, în condiţii de iarnă şi în lumea reală la Cercul Arctic. Această serie de teste intensive, care este echivalentul celor pentru modelele cu propulsie convenţională, ilustrează gradul înalt maturitate al tehnologiei de propulsie pur electrică dezvoltată de BMW Group.
Testele cu BMW iNEXT camuflat sunt realizate pe drumuri acoperite cu zăpadă şi pe lacuri îngheţate, marcate de temperaturile scăzute şi condiţii de aderenţă scăzută. Frigul reprezintă o provocare, mai presus de orice, pentru motorul electric, bateria de înaltă tensiune şi sistemul de management al temperaturii de pe BMW iNEXT. Inginerii de teste acordă o importanţă deosebită şi sistemului de gestiune a energiei eDrive. Ei analizează modul în care temperaturile negative extreme afectează procesul de încărcare al bateriei, cum este transferată electricitatea către motorul electric, cum este alimentat sistemul electric cu energie şi cum reacţionează sistemele de încălzire şi aer condiţionat. Sistemele de transmisie a puterii şi reglare a suspensiei sunt testate şi ele mult dincolo de ceea ce este standard în condiţiile de trafic cotidian. Pe drumuri închise şi suprafeţe acoperite de gheaţă, sistemele electronice îşi spun cuvântul deja la viteze reduse. Pentru ingineri, aceasta înseamnă că pot, de exemplu, să analizeze interacţiunea dintre sistemul de tracţiune integrală, special pentru propulsie electrică, şi DSC (controlul dinamic al stabilităţii). Apoi, ei pot optimiza continuu procesele în condiţii controlate.
Sistemul de direcţie şi frânare este reglat şi el în aceste condiţii. Asemenea performanţei de decelerare a frânelor, recuperarea energiei la „coasting” trebuie adaptată cu precizie la fiecare situaţie de condus. Pistele din jurul Arjeplog oferă terenul de teste ideal pentru aceste verificări. BMW iNEXT este confruntat cu o întreagă gamă de provocări dinamice când este testat în condiţii de iarnă pe drumurile de macadam, asfalt uscat şi suprafeţe cu gheaţă foarte alunecoase.