Constructorul auto german BMW a anunţat marţi că a vândut vehiculul electric cu numărul un milion şi intenţionează ca până în 2025 să ajungă la un total de două milioane de astfel de unităţi vândute, informează Reuters.
Aproximativ 70% dintre vehiculele electrice vândute de BMW până acum sunt modele hibride, a precizat Pieter Nota, membru în Consiliul de Administraţie al BMW, la o masă rotundă cu jurnaliştii, adăugând că producătorul german crede că modelele hibride vor continua să joace un rol important, în special în rândul consumatorilor care nu dispun de un acces facil la staţiile de încărcare.
Potrivit lui Pieter Nota, continuarea modernizării autoturismelor care folosesc motoare pe combustie internă reprezintă un alt pas important pentru a face industria auto mai sustenabilă.
„Numai atunci vom putea face o diferenţă în rândul tuturor clienţilor”, a spus Pieter Nota.
BMW este un susţinător al necesităţii de a investi într-o gamă largă de tehnologii, mai degrabă decât să se concentreze doar pe autoturismele electrice pe baterie, pentru a reduce emisiile de CO2, şi se opune introducerii unor interdicţii ferme pentru autoturismele cu motoare pe combustie internă.
Grupul german şi-a propus ca în 2030 cel puţin 50% din vânzările sale globale să fie complet electrice, dar cu toate acestea a repetat în numeroase ocazii că lipsa infrastructurii de încărcare este o barieră majoră pentru a adoptare rapidă a vehiculelor electrice de către consumatori.
Pieter Nota le-a mai spus jurnaliştilor că vânzările BMW în luna noiembrie au fost cu puţin sub cele din luna noiembrie a anului trecut, în condiţiile în care lipsa de cipuri a continuat să limiteze numărul de vehicule oferite pe piaţă. Cu toate acestea, BMW este în continuare încrezător că veniturile sale vor creşte comparativ cu anul trecut, a precizat Pieter Nota.