Bentley Motors a raportat rezultate financiare record pentru un prim trimestru, acesta devenind cel de-al doilea cel mai bun trimestru din istorie. Marca britanică de lux a început anul 2023 cu profituri operaționale de 216 milioane de euro, o creștere cu 27% față de aceeași perioadă a anului trecut. Veniturile totale au crescut la 882 milioane EUR, plus 9% față de 813 milioane EUR.
Rezultatele vin după anul record 2022, când profiturile operaționale de 708 milioane EUR au reprezentat o creștere de aproape un miliard EUR față de 2018. Această performanță fără egal a reprezentat și o creștere de 319 milioane EUR față de 2021.
Rentabilitatea vânzărilor în primul trimestru a crescut de la 20,9% în 2022, la 24,4%. O mare parte din aceasta s-a datorat interesului puternic pentru modelele personalizate, derivate cu specificații mai înalte și adoptarea pe scară mai largă a opțiunilor, inclusiv vânzările de modele unice Mulliner Coachbuilt și a celor în ediție limitată.
Rezultatele din primul trimestru reflectă, de asemenea, performanța puternică a vânzărilor globale, care au crescut cu 10%, până la 3.517 de exemplare. Piețele din America au raportat o creștere de 39% față de aceeași perioadă din 2022, cu un total de 1.157 de vehicule, în timp ce Asia Pacific (+11%) și Orientul Mijlociu (+66%) au raportat, de asemenea, rezultate pozitive.
Cele mai recente cifre globale și cererea pentru noi modele permit Bentley autofinanțarea necesară implementării strategiei sale inovatoare Beyond100, pentru atingerea obiectivului de a conduce mobilitatea de lux durabilă în viitor. Aceasta include o investiție de 3 miliarde EUR în fabrica sa din Crewe, precum și lansarea a cinci noi modele BEV în doar cinci ani, începând din 2026.
Adrian Hallmark, președinte și CEO al Bentley Motors, a comentat:
„În pofida unui mediu global provocator, am început 2023 de unde am plecat în 2022, cu un alt set solid de cifre financiare, stimulând creșterea veniturilor, profitului operațional și rentabilitatea vânzărilor.
„Performanța record a Bentley în America este, de asemenea, deosebit de notabilă, cu una din trei dintre mașinile noastre de lux vândute acum în regiune. Lansarea Bentayga EWB, plus succesul berlinei Flying Spur, au fost cheia acestei creșteri.
„Privind în viitor, deși modelul nostru de distribuție bine echilibrat arată semne încurajatoare că acest succes poate fi continuat, rămânem precauți cu privire la provocările globale care rămân pe piețe.”