Bentley Motors a anunțat rezultate financiare pozitive pentru primele șase luni ale anului 2023, însă a informat cu privire la posibilele condiții comerciale mai dificile care vor urma. Marca britanică de lux a înregistrat un profit operațional de 390 de milioane de euro, în ușoară scădere față de aceeași perioadă a anului trecut, cu două procente, de la 398 de milioane de euro.
Bentley Motors a anunțat rezultate financiare pozitive pentru primele șase luni ale anului 2023, însă a informat cu privire la posibilele condiții comerciale mai dificile care vor urma. Marca britanică de lux a înregistrat un profit operațional de 390 de milioane de euro, în ușoară scădere față de aceeași perioadă a anului trecut, cu două procente, de la 398 de milioane de euro.
Veniturile au scăzut ușor în 2023, înregistrând 1,681 miliarde de euro față de 1,707 miliarde de euro în 2022, în condițiile în care interesul pentru personalizarea Mulliner persistă, precum și pentru derivate și dotări opționale. Rentabilitatea vânzărilor a rămas la 23,2% pentru primele șase luni din 2023.
Comentând rezultatele, Adrian Hallmark, președinte și CEO al Bentley Motors, a declarat: „Rezultatele pozitive din primele șase luni reflectă în mare măsură o situație foarte bună a comenzilor substanțiale, acumulate în lunile și anii precedenți și, deși rata actuală de execuție a comenzilor este bună, este puțin mai redusă decât cea pe care am atins-o anul trecut pe unele dintre piețele noastre cheie.
„Ne așteptăm la condiții provocatoare în a doua jumătate a anului și, prin urmare, vom monitoriza în mod corespunzător nivelurile de aprovizionare și de stocuri pentru a ne asigura că nivelul vânzărilor noastre este menținut și ajustat, dacă este necesar, pe parcursul anului.”
Dintre cele 7.096 de mașini livrate în jumătate de an, cel mai bine vândut SUV de lux, Bentayga, a generat o cotă de 44%, limuzina Flying Spur a reprezentat 24%, iar Grand Tourer-ele Continental GT și GTC 32%.
Vânzările globale au scăzut cu patru procente față de aceeași perioadă din 2022, America rămânând cea mai puternică piață a companiei, urmată de China și Europa.
În ciuda avertismentelor privind condițiile dificile care vor urma, angajamentul Bentley față de strategia Beyond100, pionier în industrie, continuă. Aceasta include transformarea portofoliului de produse centrat pe W12 și V8 în unul complet electric, în decurs de un deceniu și, în paralel, o organizație complet neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon. Acest lucru face parte dintr-un program de investiții de 3 miliarde de euro, pe zece ani, în viitoarele modele și în fabrica Pyms Lane din Crewe, Anglia, unde sunt construite toate modelele Bentley.