Noul CEO al Aston Martin, Adrian Hallmark, își expune planurile pentru brand într-o discuție cu presa. Pe scurt: mai multe variante de modele.
Adrian Hallmark a petrecut aproximativ 5 luni ca CEO al Aston Martin după o lungă perioadă la conducerea Bentley, iar acum, el spune presei despre planurile sale pentru brand. În esență, el vede Porsche ca un model bun pentru modul în care dezvoltă multe variante pe o singură placă de identificare, și vrea ca Aston să facă ceva similar. Și, într-o știre care cu siguranță îi va încânta pe entuziaști, el își dorește o transmisie manuală.
„Revenind la această întrebare: ‘Cum dezvoltăm fiecare dintre plăcile de identificare? În ce direcție le ducem?’ sportivitatea și experiența reală, puristă a mașinii sport, avem nevoie de o cutie manuală”, a declarat Hallmark jurnaliștilor la o masă rotundă la New York. „Avem una, dar pentru asta [dă din cap spre un Vantage parcat în apropiere], trebuie să fie diferită. Dar urmăriți acest spațiu.”
Cutia manuală la care se referă este cea cu șase trepte folosită în Valour și Valiant, în ediție limitată. Aston Martin nu a mai avut o mașină cu transmisie manuală de producție obișnuită de la Vantage AMR din 2019, iar compania a construit doar 200 de exemplare. Dar modele precum 911 GT3 și S/T demonstrează că există o piață reală pentru transmisia manuală la capetele superioare ale pieței de mașini performante.
Hallmark își dorește mai mult decât simple pachete de culori și ornamente, deși acestea vor veni și ele. Mai curând decât modelele cu o diferențiere mai mecanică. „Pentru cele cu o atingere mai ușoară, va dura între 1 și 1,5 ani. Sunt câteva lucruri pe care am putut să le facem rapid, dar sunt mai mult decorative decât substanțiale”, a spus Hallmark. „Dar chiar dacă lucrurile sunt cumva de pe raft, tot trebuie să le certifici, deci este un an. Ne ocupăm de asta.”
El a vorbit despre mașini cu reglaje diferite ale suspensiei și mai multă putere, sugerând chiar „aducerea unei mașini de curse existente înapoi pe șosea”, deși unele variante ar putea fi disponibile doar pe anumite piețe. Pentru DBX, Hallmark crede că există loc pentru ceva cu un pic mai mult lux – el spune că la viteze mici, SUV-ul este „mai puțin relaxant” decât unii concurenți – dar nici nu vrea să facă un rival pentru Rolls-Royce Cullinan.
Pentru DB12, Vantage și Vanquish, el vrea să meargă în direcția opusă, intensificând acreditările lor sportive. Dar, deși va dura ceva timp pentru a scoate toate aceste variante de model, el nu este îngrijorat, deoarece aceste mașini – plus un DBX actualizat – au fost lansate recent, deci sunt proaspete. Vantage Roadster nici măcar nu a apărut încă pe piață, și încă nu am văzut un Vanquish Volante decapotabil.
De asemenea, în plan sunt și hibrizi. Hypercar-ul Valhalla este primul, dar Hallmark a confirmat că ofertele cu motor frontal ale companiei vor fi și ele electrificate.
„Lucrul grozav la aceste mașini este că tehnologia caroseriei nu este convențională. Ei bine, este convențională pentru mașinile sport, nu este o structură convențională a unui vehicul obișnuit”, a spus el. „Practic, sunt forme nodale, turnate, cu extrudări care le conectează între ele, apoi subframe-uri mari care oferă o mare parte din structură în acele îmbinări nodale, apoi întărituri care merg de-a latul. Deci, suntem de fapt flexibili să alungim sau să ridicăm diferite aspecte ale geometriei vehiculului, apoi să împachetăm ceea ce avem nevoie.”
Aston Martin are un parteneriat cu Lucid pentru componente pentru viitorul său EV, dar lucrează la o soluție diferită pentru sistemul său de propulsie hibrid. Una dintre provocări este faptul că DB12, Vantage și Vanquish utilizează toate o cutie de viteze transaxle montată în spate și nu există o soluție simplă plug-and-play pentru acest tip de configurație a sistemului de propulsie pe piață astăzi.
EV-ul este încă în plan, deși, ca mulți alți producători auto, Aston își reduce planurile anterioare de electrificare. „Vom avea în continuare primul vehicul electric cu baterie în acest deceniu, în următorii cinci ani, dar în loc să încercăm să obținem cât mai multe posibil în următorii cinci ani, va fi unul”, a spus el. Hallmark a spus că se așteaptă ca EV-ul să reprezinte 15% din vânzări până la sfârșitul deceniului, în timp ce mașinile cu combustie pură și hibride vor reprezenta restul de 85%.
Dincolo de variantele reale de model, Hallmark vrea să extindă lista de opțiuni a Aston Martin, oferind clienților mai multe oportunități de personalizare. La începutul mandatului său, el a pus o echipă să asambleze liste complete de opțiuni de la concurenți și a determinat care ar putea să se potrivească în cadrul brandului Aston Martin. Lista extinsă de opțiuni ar trebui să sosească în lunile următoare.
Hallmark privește imaginea de ansamblu, de asemenea. „Din punct de vedere al performanței afacerii, aceasta este o companie cu un potențial foarte mare și trebuie să o transformăm într-una de înaltă performanță, și nu mă refer doar la mașini. Lucruri precum opțiunile, derivatele și toate acestea ajută la creșterea veniturilor și a contribuției, dar trebuie, de asemenea, să devenim mult mai supli și mai productivi ca organizație.”
Aston va împărtăși rezultatele sale financiare pentru 2024 la sfârșitul acestei luni, iar Hallmark va aprofunda modul în care dorește să transforme compania într-o organizație de „înaltă performanță”. „Misiunea mea este să fiu primul CEO în 112 ani care să o facă profitabilă în mod durabil.”