Asociația Industriei Auto Chineze Solicită o Reducere Mai Treptată a Impozitului pe Mașinile Electrice

Da mai departe!

Un oficial al celei mai importante asociații din industria auto din China a cerut public o eliminare mai lentă a stimulentelor fiscale pentru achiziționarea de Vehicule cu Energie Nouă (NEV), semnalând posibile ajustări de politică pentru următorii doi ani. Această măsură ar urma să atenueze presiunile economice continue asupra sectorului.


Propunere pentru o Tranziție Fiscală mai Blândă

Chen Shihua, secretar general adjunct al Asociației Chineze a Producătorilor de Automobile (CAAM), a propus ca China să impună o rată a taxei de achiziție pentru NEV de 3 procente în 2026 și o rată de 7 procente în 2027, în locul ratei de 5 procente planificată în prezent pentru ambii ani.

Propunerea a fost făcută în timpul unei conferințe anuale de statistică a industriei auto din 2025, la Changsha, Hunan, conform unei postări WeChat publicate de CAAM.

Contextul Presiunilor din Industrie

Chen Shihua a subliniat că industria auto din China continuă să se confrunte cu provocări majore:

  • Creșterea lentă a cererii interne.
  • Presiuni constante asupra stocurilor, care necesită o gestionare prudentă.
  • Presiune susținută asupra profitabilității industriei.
  • Riscuri persistente generate de războaiele prețurilor.
  • Tensiunile geopolitice care perturbă stabilitatea lanțului de aprovizionare.

În acest context dificil, Chen a declarat că China ar trebui să continue politicile de stabilizare a creșterii economice, exploatând în același timp pe deplin potențialul de extindere a pieței.

Planul Actual de Retragere a Stimulentelor

În ultimii ani, China a implementat măsuri de stimulare — inclusiv subvenții de achiziție și reduceri de taxe — care au fost esențiale pentru ascensiunea rapidă a sectorului NEV.

Guvernul anunțase în iunie 2023 extinderea politicii de stimulare a taxei de achiziție pentru NEV timp de patru ani, deși intensitatea stimulentului ar urma să scadă treptat:

  • 2024 – 2025: NEV-urile continuă să fie scutite de taxa de achiziție, cu o plafonare a scutirii de 30.000 de yuani pe vehicul.
  • 2026 – 2027 (Planul Actual): Taxa de achiziție pentru NEV va fi percepută la jumătate din cota standard (adică 5 procente), cu o reducere fiscală maximă de 15.000 de yuani pe vehicul. Cota standard de impozit pe achiziția de vehicule în China este de 10 procente.

Propunerea CAAM vizează modificarea acestei tranziții, urmând ca, dacă nu vor exista ajustări guvernamentale suplimentare, rata actuală de 5 procente să intre în vigoare în 2026.

Pentru a amortiza impactul eliminării stimulentelor fiscale, companii majore precum Nio Inc, Li Auto și Xiaomi au anunțat deja măsuri proprii.

Related posts