Raportul de gestiune al Automobile Dacia arată că producătorul român de automobile a realizat în 2024 o cifră de afaceri în creștere cu 6,9% față de 2023 și un profit net 569,5 mil. lei, în creștere cu 7,6%.
Raportul de gestiune al producătorului român Automobile Dacia notează că, în ciuda faptului că firma „a făcut obiectul unei divizări parțiale în 2023, în anul 2024 cifra de afaceri realizată a fost de 27,814 miliarde de lei, cu 6,9% mai mare față de cea raportată în 2023 (26,011 mld. lei). Din acest total 88,1%, adică 24,503 mld. lei, au fost mașini și componente auto, iar 1,734 mld. lei piese de schimb.
Cei de la Automobile Dacia notează că majorarea cu 6,7% a valorii vânzărilor de mașini și componente a fost datorată în special „creșterii volumelor de CKD (n.n. – componente complete pentru asamblarea unui vehicul) expediate a export și a prețurilor vehiculelor noi ce înglobează mai multă tehnologie decât versiunile anterioare (noul Duster)”.
Nu mai puțin de 80,5% din exportul companiei românești are ca țintă state din uniunea Europeană.
„Societatea înregistrează o creștere a producției vândute cu 4,5%, însoțită de o creștere a veniturilor din vânzarea mărfurilor cu 18,7%, fapt ce a condus la o creștere a cifrei de afaceri cu 6,9% comparativ cu 2023”, se mai arată în raportul de gestiune al Automobile Dacia.
În exercițiul financiar 2024, Automobile Dacia a înregistrat un profit net de 569.588.083 lei, în creștere cu 7,6% față de cel din 2023 (529 mil. lei). Grație rezervei din profitul reinvestit în perioada 2018 – 2019 (278,5 mil. lei) și deducerilor suplimentare pentru cercetare – dezvoltare din 2023 suma totală care poate fi repartizată ca dividende în 2025 este de 882.606.351 lei.
Cel mai vândut vehicul produs de uzina Automobile Dacia de la Mioveni a fost în 2024 Dacia Duster, model comercializat în 214.454 de exemplare, adică 69,4% din totalul producției. Celelalte vehicule asamblate anul trecut au fost Jogger (78.616 unități), Logan (8.772 unități), Sandero (7.041 unități) și Bigster (312 unități). În total, vânzările de mașini ale uzinei au scăzut de la 322.031 în 2023 la 309.205 unități.
În același timp, Automobile Dacia a expediat 581.493 metri cubi de componente CKD către uzinele din Maroc ale grupului Renault, 120.564 către uzina din America de Sud și 25.869 către Asia.
Comparativ cu 2023, producția de vehicule complete a uzinei românești a scăzut cu 12.823 de unități, cea de șasiuri cu 19.991 unități, iar cea de motoare a fost transferată complet, de la 1 iulie 2023, noii entități Horse România din cadrul grupului francez.
Numătul de angajați ai Automobile Dacia s-a majorat cu 44 de persoane, până la 11.070. „În conformitate cu contractul colectiv de muncă și procedurilor interne în cursul anului 2024 au încetat contractul de muncă, cu beneficii bănești, 616 angajați”, mai notează oficialii companiei, însă alții au fost cooptați în domenii similare sau diferite.
Pentru investiții, compania a beneficiat de subvenții brute de 226.040.637 de lei, majoritatea acestei sume fiind aferentă proiectului „Diversificarea producției de vehicule Dacia”.
Conform Raportului de gestiune al consiliului e administrație Automobile Dacia SA, exporturile de bunuri ale României au scăzut în 2024 cu 0,4% până la 92,7 miliarde de lei. Din acest total, exporturile Automobile Dacia reprezintă 5,3%.
În urma unui control fiscal desfășurat în perioada 16 decembrie 2020 – 14 decembrie 2022, companiei Automobile Dacia i s-a impus de autoritățile române plata unui impozit pe profit suplimentar de 6.817.883 de lei și TVA suplimentară de 16.132 lei. Conform companiei, „societatea a efectuat integral plata sumelor stabilite suplimentar prin decizia de impunere” obținând astfel de la ANAF o nouă decizie, de această dată de anulare a obligațiilor fiscale accesorii.