Acţiunile producătorilor de automobile europeni au scăzut miercuri, în urma unei informaţii conform căreia unii dintre cei mai mari producători auto din lume se confruntă cu procese în Marea Britanie pentru că ar fi manipulat testele de emisii ale vehiculelor, relatează CNBC.
Titlurile producătorului german de automobile Porsche au încheiat sesiunea de tranzacţionare cu în declin cu aproximativ 7%, alunecând spre partea de jos a indicelui paneuropean Stoxx 600.
Acţiunile producătorilor germani de automobile BMW, Volkswagen şi Mercedes Benz au scăzut cu circa 1%.
Între timp, acţiunile companiei franceze Valeo şi ale proprietarului Fiat, Stellantis, au şters pierderile anterioare pentru a fi tranzacţionate uşor în urcare.
Scăderile au avut loc în timp ce Uniunea Europeană a impus tarife de import pentru vehiculele electrice din China şi după ce Reuters a relatat marţi că producătorii de maşini se confruntă cu 1,5 milioane de procese ”dieselgate” în Marea Britanie, care i-ar putea costa cel puţin 6 miliarde de lire sterline (7,65 miliarde USD).
Scandalul emisiilor ”dieselgate” se referă la rapoarte care au apărut pentru prima dată în 2015, conform cărora Volkswagen a fost surprins trişând la testele de emisii din SUA.
Grupul Volkswagen a recunoscut că a instalat aşa-numitele dispozitive de înfrângere pentru a modifica nivelurile de emisii ale vehiculelor diesel în timpul testării.
Volkswagen a declarat în 2020 că scandalul a costat compania peste 31 de miliarde de euro (33,3 miliarde de dolari) în amenzi şi compensaţii.
Producătorii, inclusiv Mercedes-Benz şi producătorul american Ford, ar fi indus în eroare, de asemenea, clienţii cu privire la conformitatea unor vehicule cu standardele privind emisiile de oxid de azot, se arată în raport, citând marţi avocaţii reclamanţilor la Înalta Curte din Londra.
Un purtător de cuvânt al Ford a declarat pentru CNBC că nu văd ”niciun merit” în afirmaţii, iar producătorul auto ”se apăra cu fermitate împotriva lor”.
”Vehiculele şi motoarele noastre îndeplinesc toate cerinţele aplicabile privind emisiile”, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Un purtător de cuvânt al Mercedes-Benz a declarat că audierea în desfăşurare ”se referă la chestiuni de procedură legate de reclamaţii preexistente legate de emisii împotriva mai multor” producători de echipamente originale.
”Continuăm să credem că acuzaţiile împotriva Mercedes-Benz sunt lipsite de fond şi ne vom apăra cu fermitate împotriva lor sau a oricărei acţiuni de grup, cu mijloacele legale necesare”, au adăugat aceştia.