Acţiunile Xiaomi au crescut marţi dimineaţă cu 7%, după ce grupul chinez a anunţat că va începe luna aceasta livrările primului său model de vehicul electric, SU7, aventurând-se pe cea mai mare piaţă auto din lume într-un moment în care se înteţeşte războiul preţurilor, transmite Reuters.
Conform producătorului chinez, versiunea de bază are o autonomie de până la 668 km, şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în 5,28 secunde. Motorul de 299 cai putere și cuplul maxim de 400Nm ajută modelul SU7 să atingă o viteză maximă de 210 km/h, iar distanța de frânare la 100-0 km/h este de 35 metri și jumătate.
Modelul DUAL MOTOR cu tracţiune integrală are o putere de 673 CP, cuplu maxim de 838 Nm, atinge o viteză maximă de 265 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,78 secunde. Distanța de frânare la 100-0 km/h este de doar 33,3 metri. Autonomia modelului premium este de 800 kilometri.
În primele două luni din acest an, vânzările de vehicule electrice (EV) în China au urcat cu 18%, după ce pe ansamblul anului trecut s-a înregistrat un avans de 21%.
Războiul preţurilor ar urma să se intensifice în 2024, pe fondul cererii interne slabe şi a supracapacităţilor de producţie.
În decembrie, directorul general al Xiaomi, Lei Jun Xiaomi, a dezvăluit primul vehicul electric marca Xiaomi, un sedan denumit Speed Ultra 7 (SU7), şi a declarat: „Prin eforturi susţinute în următorii 15-20 de ani, vom deveni unul dintre primii cinci constructori auto din lume, ceea ce va ridica industria auto chineză”.
Analiştii se aşteaptă ca noul vehicul să fie echipat cu acelaşi sistem de operare precum cel utilizat de telefoanele companiei chineze.
Xiaomi încearcă din 2021 să-şi diversifice activitatea pe segmentul EV, dincolo de de afacerea sa de bază, pe fondul stagnării cererii pentru smartphone-uri.
Maşinile sale vor fi produse de o divizie a producătorului de stat BAIC Group într-o fabrică din Beijing, care are o capacitate anuală de 200.000 vehicule. În următorul deceniu Xiaomi vrea să investească 10 miliarde de dolari pe segmentul auto.
Xiaomi lucrează de mai mulţi ani la un automobil electric. Mii de ingineri au fost implicaţi în dezvoltarea sedan-ului SU7 iar investiţiile în acest proiect au depăşit 1,4 miliarde de dolari. Prin acest produs, gigantul chinez din domeniul tehnologiei vrea să cucerească o cotă importantă din piaţa automobilelor electrice şi să concureze cu liderul Tesla.