Ford pierde 25.000 USD la fiecare mașină electrică vândută

Da mai departe!

Ford Motor Company a înregistrat un trimestru al treilea (T3 2025) robust, cu o cifră de afaceri impresionantă de 50,5 miliarde de dolari (+9% față de T3 2024) și un profit net de 2,4 miliarde de dolari. Cu o marjă de profit ridicată la 4,8%, rezultatele financiare generale par optimiste. Totuși, în spatele acestor cifre se ascunde o realitate financiară dură: divizia de vehicule electrice (EV) continuă să fie un balast masiv, generând pierderi de ordinul zecilor de mii de dolari per unitate vândută.

Divizia Electrică: Creștere de 57%, Pierdere de 1,4 Miliarde USD

În T3 2025, vânzările de vehicule electrice (EV) ale Ford au crescut exploziv cu 57%, ajungând la 50.000 de unități. Veniturile generate de acest segment au urcat cu 52%. Această expansiune, necesară pentru atingerea țintelor de emisii, a venit însă cu un preț financiar uriaș:

  • Pierderea Diviziei EV (Ford Model e): 1,4 miliarde de dolari în T3 2025 (în creștere față de anul precedent).
  • Pierdere pe Vehicul Electric Vândut: Deși s-a micșorat față de trimestrele anterioare, Ford pierde încă 25.440 de dolari pentru fiecare mașină electrică livrată.

Cu vânzări de EV-uri în creștere cu peste 100% în primele trei trimestre ale anului, pierderile cumulate din acest sector au ajuns la 3,5 miliarde de dolari.

Măsurile Disperate: Discounturile Masive

Pentru a susține acest volum de vânzări de 50.000 de unități și pentru a-și îndeplini obligațiile de emisii, Ford a fost forțat să aplice discounturi foarte mari atât în SUA, cât și în Europa. Această politică de preț agresivă, alături de costurile mari de dezvoltare și producție, explică în mare parte pierderea uriașă de peste 25.000 USD per mașină.

„Ford a înregistrat un alt trimestru puternic, cu venituri de peste 50 de miliarde de dolari, produse și servicii incredibile, durabilitatea Ford Pro și concentrarea noastră disciplinată pe costuri și calitate,” a declarat Jim Farley, CEO Ford.

Farley subliniază succesul segmentelor profitabile, care subvenționează pierderile din electrice.

Ford Pro și Modelele cu Combustie Salvează Bilanțul

Succesul financiar al Ford este susținut de celelalte două divizii:

  1. Ford Pro (Vehicule Comerciale): A înregistrat o creștere a vânzărilor de 9% (373.000 de vehicule) și venituri majorate cu 11%, consolidându-și statutul de motor de profit.
  2. Vânzări Totale de Modele cu Combustie și Hibride: Au crescut cu +2% (733.000 de vehicule), acestea fiind, în continuare, baza profitului companiei.

Segmentul Ford Blue (vehicule cu combustie, fără Pro) a livrat 2 milioane de unități pe parcursul anului, însă a înregistrat o scădere ușoară a profitului operațional (EBIT) de 1,4 miliarde de dolari, afectând profitul net total al companiei.

Perspective de Final de An: Prudență Economică

Pentru finalul anului, Ford vizează un EBIT ajustat între 6,0 și 6,5 miliarde de dolari și un flux de numerar liber între 2,0 și 3,0 miliarde de dolari.

Deși veniturile totale ale Ford au crescut cu 3% în acest an, la 141,4 miliarde de dolari, profitul net a fost afectat de costurile EV și tarifele vamale, scăzând cu -1,2% (2,9 miliarde USD), iar marja de profit s-a redus la 2%.

Acest raport financiar confirmă o dilemă majoră pentru constructorii auto globali: cum să realizezi o tranziție rapidă și costisitoare către electrificare (o investiție strategică pe termen lung), fără a-ți compromite pe termen scurt și mediu marja de profit și stabilitatea financiară.

Related posts