MG stârnește valuri la unul dintre cele mai ample salonuri auto din China săptămâna aceasta, mai ales că, dincolo de rădăcinile britancie, MG este la Shanghai la el acasă.
Cunoscut în era SAIC mai ales pentru atractivul decapotabil Cyberster, compania dezvăluie acum ceva radical diferit. Deoarece, dintr-un motiv oarecare, fiecare mașină nouă trebuie să aibă „Cyber” în nume, acest EV compact poartă numele de Cyber X. La 169 de inci (4.3 metri) lungime, se aliniază cu dimensiunea unui Land Rover Defender 90. MG îl numește un „jucărie de aventură urbană,” sugerând că e departe de a fi un veritabil aventurier off-road, chiar dacă are „atitudinea explorării și aventurii.” Aceste peste scurte au fost posibile datorită unei platforme dedicate de vehicul electric concepută de compania-mamă SAIC.
Poți să te prinzi din prima că este un concept, datorită prin farurilor pop-up, o inovație puțin probabil să ajungă în producție din pricina îngrijorărilor legate de siguranță. Aceste blocuri optice Cyber X se desprind cu fervoare din caroserie. Dacă MG își va asuma aventura producției, se anticipează integrarea tehnologiei de baterie CTB de la SAIC, transformând acumulatorul în pilon structural al mașinii, sporind rigiditatea și diminuând greutatea. Să ne rugăm ca versiunea finală să păstreze farmecul robust al conceptului, oferind o evadare revigorantă din normele curbelor crossover-urilor contemporane. Poate că SAIC ți se pare o putere pur internă, dar amprenta sa globală se extinde cu repeziciune. Conform datelor de la Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA), în primul trimestru din 2025, SAIC/MG a vândut 78,505 vehicule în întreaga UE, UK și țările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția). Această cifră a surclasat mărcile mari precum Fiat (77,704), SEAT (57,363), Tesla (54,020), Suzuki (49,631), Mazda (43,918), Jeep (37,895), Honda (21,075) și Mitsubishi (12,536).





