Acțiunile Dongfeng Motor au crescut cu până la 85,8% în Hong Kong, luni, după ce producătorul auto chinez a declarat că societatea-mamă plănuiește o restructurare, stimulând speculațiile că unii dintre jucătorii deținuti de stat ar putea fi fuzionați pe măsură ce concurența crește, scrie Reuters.
Dongfeng Motor a declarat duminică că restructurarea de către societatea-mamă, Dongfeng Motor Corporation, ar putea duce la o schimbare a structurii acționarilor de control, dar „nu ar duce la o schimbare a controlorului actual”.
Changan Auto care, la fel ca Dongfeng, este deținută de guvernul central, a publicat duminică o declarație formulată în mod similar despre un plan de restructurare al companiei care o deține, stârnind speculații pe rețelele sociale chineze că cele două companii ar putea fi fuzionate.
Guvernul central deține în totalitate companiile-mamă atât ale Dongfeng Motor, cât și ale Changan Auto și păstrează proprietatea majoritară a unităților listate.
China și-a îndemnat producătorii de automobile de stat, care s-au bazat pe partenerii străini în asocieri mixte, să contribuie la vânzări și profituri, să îmbunătățească tehnologia independentă, inovația și competitivitatea, în special în vehiculele cu energie nouă.
Mărcile străine, în special cele japoneze, au pierdut cota de piață în fața producătorilor de automobile chinezi precum BYD în ultimii trei ani, deoarece nu au reușit să lanseze mașini electrice competitive pe cea mai mare piață auto din lume.
BYD, deținută de antreprenorul chinez Wang Chuanfu, a devenit al cincilea cel mai mare producător de automobile la nivel global în 2024, cu volumul anual de vânzări depășindu-l pe cel al General Motors, Honda și Ford.
Dongfeng este partenerul chinez al Nissan, iar Honda a vândut 1,54 milioane de vehicule de pasageri în 2024, în scădere cu 11,5% față de 2023.
Pe lângă Dongfeng și Changan, guvernul central chinez mai deține și FAW, care nu este listată.