Oficialii Renault România vor creșterea primei pentru mașini electrice la 8.000 euro – Programul Rabla ar trebui dublat cu măsuri fiscale

Da mai departe!

Renault dorește ca prima de casare din programul Rabla să fie majorată la 7-8 mii de euro, de la 5.000 cât a fost redusă anul trecut. Cecilia Tudor, Managing Director Renault South Eastern Europe, a spus într-o întâlnire cu presa că aceasta a fost propunerea companiei în discuțiile cu autoritățile în condițiile în care piața a scăzut cu circa 36% după ce prima a fost redusă de la 10.000 la 5.000 de euro.

“Nouă ne este foarte util programul Rabla. E un program care s-a dovedit a fi a fi foarte funcțional. Ar trebui să fie o creștere. Dacă prima va rămâne la 5.000 euro, va fi o mare problemă, pentru că deja am văzut-o anul acesta și s-a văzut și în alte țări în care primele au fost tăiate sau reduse, s-a văzut o scădere a pieței de vehicule electrice la noi au fost într-adevăr foarte drastică, 36% este enorm.”, a spus Cecilia Tudor.

„Așteptăm să vedem ce se întâmplă cu Rabla. Am avut mai multe întâlniri cu AFM și cu Ministerul Mediului. Noi sperăm că ce am exprimat noi să se concretizeze într-un program Rabla. este foarte util și este funcțional de 14 ani de zile, s-au retras multe mașini vechi prin acest program. Și este important ca acest program să înceapă cât mai repede, adică din luna martie”, a adăugat Cecilia Tudor.

Pe de altă parte, Cecilia Tudor, Managing Director Renault South Eastern Europe, atrage atenția că pentru eliminarea mașinilor vechi de pe piața nu este suficient doar programul Rabla.

“De 14 ani de zile, programul Rabla e funcțional, s-au retras foarte multe mașini vechi de pe piață, foarte multe second-hand-uri, s-au vândut mașini nepoluante. Programul Rabla ar trebui dublat cu niște măsuri fiscale, pentru că dacă ne uităm ce s-a întâmplat cu piața de second-hand din 2017, când s-a liberalizat, a intrat un volum enorm de de vehicule vechi în România. Din păcate, volumul vehiculelor care vin din afară către România are o vechime foarte mare, mai mult de 70% din ele sunt peste 20 de ani.”

Potrivit datelor Renault, în România, din peste 8,4 milioane de autoturisme, 3 milioane sunt mai vechi de 20 de ani.

Cecilia Tudor a precizat că această fiscalizare ar putea fi o sursă de venituri la bugetul de stat, care ar putea fi orientat către administrațiile locale pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere, a celei de încărcare de mașini electrice. Ea a adăugat că la nivelul ACAROM a fost propusă o soluție, care respectă toate reglementarile europene, dezvoltată cu un partener extern, în urma unor studii de piață începute în urma cu 2 ani, iar acum reprezențanții industriei auto așteaptă o decizie politică.

Pe de altă parte, Cecilia Tudor a spus că industria auto este îngrijorată și de presiunea pusă de firmele chineze.

“Și noi privim cu mare îngrijorare, pentru că au venit anul trecut cu o gamă de vehicule electrice. Apoi, deciziile luate de Uniunea Europeană au făcut să sec replieze pe zona de hibride. Este o mare problemă. Deci, lăsând la o parte dificultățile pe care zona auto din Europa le-a avut legate de schimbarea de gamă, de trecerea de la termice la hibride, recte electrice, s-a mai adăugat componenta asta a concurenței chineze, care schimbă și pune foarte mare presiune pe brand-uri. Sper ca Uniunea Europeană să ia deciziile înțelepte, așa încât să protejeze industria auto din Europa, care generează 12-13 milioane de locuri de muncă. Decizia înțeleaptă ar fi să meargă pe zona de reglementare. Începe să fie o problemă.”

Related posts