Marca premium a grupului SEAT, parte a VW Group, vrea să-și monetizeze cât mai bine valul de popularitate pe care se află în ultimii ani, după separarea de marca de bază în 2018, și să intre pe una dintre cele mai mari piețe ale lumii. Intenția a fost anunțată anterior de CEO-ul mărcii, dar acum au apărut informații noi despre negocierile cu unul dintre dealerii independenți ai Americii, Penske.
CEO-ul Cupra, Wayne Griffiths, cel care conduce grupul spaniol SEAT de mai mulți ani, după plecarea lui Luca de Meo, a declarat în mai multe rânduri faptul că planurile companiei prevăd intrarea pe piața din SUA. Este un demers ambițios, ținând cont de faptul că piața americană este una dintre cele mai greu de penetrat, atât din cauza legislației restrictive, cât și din cauza conservatorismului clienților, dar care poate fi dus până la capăt dacă există un partener local care poate susține acest pas.
„Brandul neconvențional”, așa cum se autodescrie CUPRA, a anunțat acum că a început negocierile preliminare cu Penske Automobile „pentru a explora un parteneriat” în vederea intrării pe piața din SUA. Data țintă este 2030, dar până atunci sunt foarte mult detalii de pregătit.
Până acum se știa doar că intențiile Cupra vizează un sistem de distribuție simplificat, care să înlesnească intrarea pe piață. Compania spaniolă a reușit deja să-și deschidă showroom-uri în Turcia și în Mexic, ieșind oficial în afara Europei, apoi în Australia, testând astfel capacitatea de a convinge clienți cu preferințe complet diferite în materie de automobile, comparativ cu cei din Europa.
„Ambiția CUPRA este de a fi un brand cu adevărat global, iar extinderea în Statele Unite reprezintă una dintre cele mai mari repere ale călătoriei noastre”, a declarat Wayne Griffiths, CEO al CUPRA.
„Avem un mare respect pentru piața din SUA, recunoscând că o strategie puternică de distribuție și retail este esențială pentru succes. Intrând în discuții preliminare cu Penske Automotive Group, explorăm oportunități cu cel mai bun partener posibil, unul cu rețeaua de distribuție potrivită pentru a prezenta CUPRA unei noi generații de iubitori americani de mașini. Poziția de lider a Penske Automotive Group în industrie și experiența pe care o are cu Grupul Volkswagen fac din acesta un potențial parteneriat foarte promițător”.
CUPRA spune că va intra pentru început în state care sunt compatibile cu profiul brandului, fiind pregătiți să lanseze mașini cu motorizări diversificate, atât termice, cât și PHEV sau electrice. Unul dintre marile avantaje va fi utilizarea fabricilor existente ale VW Group, pentru a produce local unul dintre modelele vândute.
Pentru a conduce activitățile de lansare și de vânzări, a fost numit deja director al CUPRA în SUA Bernhard Bauer, cel care a condus marca pe piața din Germania în ultimii ani, reușind să genereze vânzări la un volum neașteptat și să transforme piața germană în cea mai mare piață pentru brandul CUPRA, peste cea din Spania.
CUPRA s-a lansat cu două modele derivate din mașinile SEAT, Leon și Ateca, lansând apoi primul model original, Formentor, care a devenit și best-sellerul mărcii. Ulterior, marca a lansat Born, primul model electric, înrudit cu VW ID.3, dar având trăsături sportive. Apoi, CUPRA a lansat al doilea model electric, SUV-ul Tavascan, iar anul acesta a marcat startul vânzărilor SUV-ului Terramar, înrudit cu VW Tiguan. Pe segmentul electric, urmează lansarea lui Raval, echivalentul în segmentul B al viitorului VW ID.2.
Principalele trăsături ale mașinilor CUPRA sunt designul agresiv și performanțele sportive ale motorizărilor care echipează mașinile mărcii, atrăgând astfel clienți tineri, aflați în căutarea unor mașini cu care să iasă în evidență, dincolo de clasicele mărci premium. Compania se poziționează „între segmentele de masă și premium”, având inclusiv prețuri plasate strategic mai jos decât marca premium Audi, dar mai mari decât mărcile de volum ale grupului, VW sau Skoda.