Renault Scenic – test cu mașina anului în Europa

Da mai departe!

Deja e o modă ca mașinile electrice să devină mașini ale anului, dar Renault este obișnuit în a lua astfel de premii. Scenic E-Tech este o mașină interesantă, un concept adus pe drumurile noastre.

Pentru noul model, Renault a reușit să facă previzibile toate elementele estetice. Farurile înguste, care preiau stilul întâlnit deja pe Clio și pe coupe-ul Rafale, grila închisă de tip fagure și bumerangul luminilor de zi fac din acest model unul familiar pentru clienții Renault, proporțiile sale fiind totodată echilibrate, sugerând ideea de mașină compactă, robustă, fără să iasă însă în evidență mai mult decât o fac celelalte modele lansate de francezi în ultimii doi ani.

La interior, Renault vine cu două display-uri, similar cu Megane E-Tech, unul pentru instrumentarul de bord și celălalt pentru interfața multimedia, amplasat vertical, în stil Tesla. Acesta este operat de sistemul OpenR Link, bazat pe Google și Android Automobiel OS12, ceea ce îi asigură stabilitate și fluență, inclusiv cu ajutorul Maps și Google Play. Aici pot avea loc 5 persoane cu tot cu bagaje, dimensiunile portbagajului fiind destul de generoase.

Sub caroserie, avem motorul de 220 CP, noi testând versiunea mai puternică. Din păcate pe Scenic nu avem două motoare electrice și, implicit nu avem tracțiune integrală. Deocamdată, nici oficialii Renault nu promit o astfel de versiune.

Modelul stă foarte bine pe asfalt, este ușor de manevrat și foarte stabil. Este cunoscut deja că SUV-urile electrice stau mai bine în curbe decât cele echipate cu ICE.

În privința bateriei, de tip NMC, Renault spune că a reușit să optimizeze atât chimia, cât și sistemul de precondiționare termică, ceea ce aduce atât o densitate mai bună a energiei, cât și o durată de încărcare mai scurtă. Chargerul de bord permite încărcare atât cu 22 kW, la priză trifazică, cât și cu 150 kW, la stații de curent continuu, o putere medie comparativ cu ceea ce găsim astăzi pe piață, dar suficientă pentru a oferi o experiență destul de bună în călătoriile lungi.

Modelul a fost ales Mașina Anului încă de la finalul lunii februarie, iar EuroNCAP i-a acordat deja cele 5 stele. Din punct de vedere al siguranței, avem avem sistemul Active Driver Assist combină controlul de viteză adaptiv contextual cu „Stop & Go” și Lane Keeping Assist. Asistența pentru păstrarea benzii de circulație (Lane Keeping Assist), acum poate funcționa corect fără marcaje rutiere pe partea exterioară (de exemplu, pe drumurile de țară pavate).

Renault Scenic 87 kWh
0-100 km/h: 8,3 secunde
Viteza maximă: 170 km/oră
L/l/î: 4.470/1.864/1.571
Masă proprie: 1.842 kg
Volum portbagaj (l): 545
Putere (CP): 220
Cuplu maxim (Nm): 300
Autonomie: 620 kilometri
Acumulatori: 87 kWh
Tracțiune: integrală
Cutie de viteze: Automată
Consum: 17,5 kWh/100 km

Related posts