VW și-a lansat tichia de mărgăritar: o companie de mașini electrice doar pentru SUA

Da mai departe!

„Scout se întoarce întotdeauna!” este sloganul cu care marca Scout a revenit pe piața din SUA după o absență de aproape 50 de ani. Primele modele, un pick-up și un SUV cu calități off-road, au fost prezentate sub forma a două concepte ce anticipează versiunile de serie.

Scout Motors a prezentat în SUA cele două concepte, Traveler și Terra, un SUV și un pick-up, care ne dezvăluie cum vor arăta mașinile de serie, când vor fi lansate, peste aproximativ trei ani.

VW Group a cumpărat marca în 2020, iar timpul necesar pregătirii, dezvoltării și construirii unei uzine a fost îndelungat. De-acum înainte, compania nou înființată intră în linie dreaptă cu întreg procesul de producție și cel de dezvoltare a noilor modele.

Atât SUV-ul Traveler, cât și pickup-ul Terra vor fi electrice, dar acum a apărut o variantă de propulsie de tip Range Extender, ceea ce înseamnă că va fi omologată ca hibrid.

Estimările de preț pe care le-a făcut compania la momentul dezvăluirii conceptului vorbesc despre 50.000 de dolari la Traveler, cu tot cu subvențiile acordate de guvern, iar în cazul Terra despre 51.500 de dolari, pentru ambele fiind menționat un preț de listă de „sub 60.000 de dolari”.

Clienții interesați pot face deja o rezervare pe site-ul companiei, pentru o sumă minoră, de numai 100 de dolari.

Ambele modele sunt disponibile în două versiuni de motorizare, Electric și Electric + Gas, prima având o autonomie de 350 mile, cealaltă de peste 500 mile, adică 560 km și, respectiv, 800 km.

Scout Traveler și Terra au fost dezvoltate pe o platformă complet nouă, destinată propulsiei electrice, care să susțină performanțe de top în rularea off-road, acesta fiind de altfel segmentul țintit de grupul VW încă de la bun început.

Au capacități mari de remorcare, de peste 3 tone pentru Traveler și peste 4,5 tone pentru Terra, având în același timp o sarcină utilă de aproape o tonă. A fost avansată și o posibilă valoare pentru accelerație, de circa 3,5 secunde, deși nu au fost comunicate valorile pentru motor și baterie.

Compania intenționează să vândă mașina doar în rețea proprie, prin vânzări directe către clienți, fără dealeri care să intermedieze procesul.

„După doi ani, a sosit în sfârșit ziua în care să dezvăluim următoarea generație de vehicule Scout”, a declarat Scott Keogh, președinte și CEO Scout Motors. „Ideea de bază originală – vehicule robuste, versatile, capabile de aventură off-road și de familie – este mai relevantă ca niciodată. Nu am putea fi mai mândri să revitalizăm acest brand american iconic, să creăm mii de locuri de muncă americane și să punem ingeniozitatea americană înapoi la lucru”.

Cele două modele Scout vor include un sistem de tracțiune integrală alcătuit dintr-o unitate de propulsie electrică pe fiecare punte. Arhitectura electrică va fi una pe 800 de volți, cu o putere de încărcare de până la 350 de kilowați și vor fi capabile de încărcare bidirecțională.

Scout Traveler și Scout Terra vor fi multifuncționale și versatile, susține compania, având un portbagaj frontal de mari dimensiuni, cu prize de alimentare la 120 V (voltaj american) dar și o priză de 240V pentru unelte de șantier.

VW a ținut foarte mult la independența Scout, de aceea a înființat o companie separată de grupul german, cu propria conducere, propria strategie, fabrică și o rețea dedicată, proprie.

Scout a început în acest an, în Carolina de Sud, SUA, lucrările la fabrica în care vor fi produse cele două modele, iar termenul estimat de finalizare este 2026, când vor fi făcute primele probe de producție, în așa fel încât un an mai târziu mașinile să poată începe să fie livrate clienților. A fost estimată o producție inițială de 200.000 de vehicule anual, urmând să fie angajate 4000 de persoane.

Scout este un brand istoric american, mașinile sale fiind vândute între 1961 și 1980. A fost considerat primul vehicul utilitar din lume capabil atât de off-road, cât și de activități de familie. Ar putea fi considerat precursorul SUV-urilor moderne, dar rămâne unul dintre liderii off-road ai anilor 60 – 70.

VW a avut norocul să cumpere brandul odată cu achiziția Navistar, un producător de camioane din SUA care a moștenit vechea companie International Harvester, producătorul original al mașinilor Scout.

Related posts