Producătorul chinez Deepal s-a lansat în urmă cu aproximativ doi ani și, de atunci, a vândut deja peste 300.000 de mașini. Cel mai noi model al mărcii, S05, a fost lansat cu o gamă completă de motorizări, atât electrice, cât și plug-in hybrid.
Deepal S05 este unul dintre cele mai noi automobile electrice 100%, dar și dintre cele mai noi mașini plug-in hybrid. Acest lucru este posibil datorită ofertei pe care gama Deepal o are, aceasta fiind bazată în egală măsură pe motoarele electrice la ambele tipuri de propulsie. Sistemul hibrid cu încărcare este însă unul care are la bază tot propulsia electrică, deoarece are o arhitectură de tip range-extender, cu un motor pe benzină care funcționează ca generator.
Acesta este catalogat oficial, în toate țările lumii, ca propulsie hibridă cu încărcare, deoarece motorul termic generează emisii, chiar dacă el nu antrenează roțile motrice.
Noutatea pe care o aduce gama Deepal S05 este gama de prețuri a acestor automobile, care funcționează pe un raționament cât de poate de corect.
Cele mai ieftine motorizări sunt cele complet electrice, deoarece acestea folosesc mai puține componente. Deepal S05 510 ProEV costă doar puțin peste 15.000 de euro, dar nu este nici pe departe o mașină prost echipată. Modelul are o baterie de 56 kWh, cu o autonomie de 510 km, dar și un motor de 175 kW (235 CP).
Poate fi încărcat în 15 minute de la 30% la 80%. Printre echipamentele standard se numără sistemel de asistență bazate pe 12 senzori ultrasonici, cinci camere, cinci radare, toate fiind folosite pentru Crusie Control Adaptive și pentru alte funcții de asistență. În plus, mai are o cameră de tip gimbal, cu 64G memorie, pentru 21.000 de poze și 12 ore de video, precum și un proiector de 1,3 milioane de pixeli care poate afișa un ecran virtual de 120 inchi în fața mașinii.
Interiorul este centrat pe display-ul de infotainment care înglobează și instrumentarul de bord, cu o dimensiune de 15,4 inchi, susținut de un procesor Qualcomm Snapdragon 8155. Datele se afișează și pe un Head-up display, care completează ecranul. Sistemul de operare al mașinii este unul produs in-house, numit Deepal OS 3.0.
Și nu am spus nimic despre mașina în sine, care este un SUV de clasă medie, cu o lungime de 4,62 metri, o lățime de 1,90 metri și înălțime de 1,60 metri, pe un ampatament de 2,88 metri.
Varinta hibrid are același motor electric, o baterie mai mică, de 27,2 kWh, care asigură circa 200 km autonomie, dar și un motor termic de 1.5 litri, de 97 CP, care încarcă bateria ori de câte ori este necesar. Autonomia ajunge la 1234 de km, cu rezervorul plin și bateria încărcată complet, iar viteza maximă este limitată la 175 km/h.
Pentru motorizarea electrică sunt disponibile patru versiuni de echipare, cea mai scumpă având prețul de 18.800 de euro, în timp ce pentru motorizarea PHEV prețul maxim ajunge la aproximativ 19.400 euro. Toate prețurile anunțate sunt valabile pentru piața din China.