Nissan își continuă lansările de concepte, de data această destinate pieței din China, cea mai importantă pentru marca japoneză în acest moment. Sub mesajul „Un nou Nissan pentru o nouă eră în China”, constructorul auto a dezvăluit nu mai puțin de patru modele noi.
Nissan a dezvăluit în cadrul Salonului Auto din Beijing patru noi concepte din familia NEV (New Energy Vehicles), ceea ce înseamnă că au propulsii electrice sau hibride. Chiar în ziua în care a anunțat rezultatele de vânzări pentru anul fiscal 2023 – 2024, CEO-ul Makoto Uchida, i-a anunțat pe chinezi că va lansa mai multe mașini decât anunțase anterior.
„Pentru a obține o creștere durabilă pe piața chineză în schimbare rapidă, Nissan se angajează să adopte o strategie adaptată Chinei, așa cum am anunțat în noul nostru plan de afaceri, „The Arc”. Pornind de la noi vehicule cu energie care să se bazeze pe conceptele dezvăluite astăzi, Nissan va construi un portofoliu de produse echilibrat de modele noi diverse și competitive. Scopul nostru va fi să oferim o experiență de mobilitate mai interesantă tuturor clienților din China”.
Șeful Nissan a precizat că până în 2026, Nissan va lansa cu un model în plus față de cele patru anunțate anterior.
Noile modele prezentate la Beijing sub forma unor concepte sunt două cu propulsie electrică și două cu motorizare PHEV, dezvoltate în comun cu partenerul Donfeng.
Nissan Epoch este un sedan electric, urban și suburban, care amestecă elemente de lifestyle, design și tehnologii, asistență AI și asistent personal virtual.
Nissan Epic este un SUV EV urban, care oferă și conducere autonomă și oferă tehnologie V2L, ceea ce înseamnă că poate fi folosit ca sursă de energie.
Nissan Era este un SUV hibrid plug-in creat cu gândul la tinerii oameni de afaceri care își tratează mașina ca pe o a doua casă. Are un sistem de divertisment interconectat și scaune zero gravity, sistem de tracțiune e-4ORCE și suspensie pneumatică activă.
Nissan Evo Concept este de asemenea hibrid și a fost gândit pentru evadarile de weekend, cu funcții avansate de asistență și cu un asistent personal virtual îmbunătățit cu inteligență artificială.
Nissan a adus în China și două concepte prezentate anul trecut în Japonia, Hyper Force și Hyper Punk, ceea ce ridică la șase numărul modelelor de tip concept-car expuse la Beijing, ceea ce ar putea genera o presiune foarte mare din partea publicului, care așteaptă versiunile de serie ale acestor mașini.
Nissan a anunțat, de asemenea, că va colabora cu companii de top în domeniile inteligenței pentru a oferi clienților din China și nu numai sisteme de informații interesante și servicii bazate pe inteligență artificială.
Nissan trece printr-o perioadă mai puțin fastă în China, unde, la finalul anului fiscal a înregistrat un declin de 6,2 procente al vânzărilor, cu mai mult de 100.000 de vehicule în minus, compartiv cu anul anterior. La nivel global, Nissan a reușit să crească vânzările cu 9,2 procente, dar într-un ritm mai redus decât cel anticipat anterior.