Dacia și Renault au înregistrat scăderi ale vânzărilor în a treia lună a anului, însă cauzele acestei situații nu sunt foarte clare. Există posibilitatea ca la nivelul UE să se manifeste o scădere bruscă a cererii pentru automobile noi, care să afecteze cele mai multe dintre piețe.
Pe o piață care a scăzut cu 5,2% în luna martie, din cauze multiple, dar care includ și o frânare a cererii de automobile electrice, Dacia și Renault au înregistrat de asemenea un declin al vânzărilor, la fel ca multe dintre mărcile de pe piață.
Pentru Dacia este pentru prima dată după mai multe luni când scade într-o lună, cu -3,6%, însă creșterea discretă a cotei de piață confirmă faptul că pierderea este sub cea a pieței. Cu un total de 47.219 vehicule înmatriculate, Dacia se menține în rândul mărcilor de volum cu rezultate bune, după primele trei luni ale anului, respectiv un volum de 141.000 de unități înmtriculate și un avans de trei procente raportat la trimestrul 1 al anului anterior.
Renault a scăzut cu numai 1,2%, în martie, la 60.629 vehicule înmatriculate, dar reușește să-și majoreze cota de piață, astfel că întreg grupul urcă la 10,5% din total vânzări, cu 0,4 puncte peste cota de acum un an. Pe întreg trimestrul, Renault Group are 285.958 vehicule înmatriculate, un nivel similar cu cel din 2023, deoarece Renault are în acest moment vânzări mai mici decât în 2023, pe perioada ianuarie – martie.
Ceilalți competitori au fost de asemenea afectați, în marea lor majoritate, de declinul pieței. Liderul VW Group a avut o scădere de -9 procente în martie, cu pierderi pentru toate mărcile (cu excepția Porsche), iar Stellantis a pierdut chiar mai mult, -12,6%, de asememena cu scăderi pentru toate mărcile. Hyundi Group, BMW group, Mercedes-Benz, Ford, Tesla, au înregistrat și ele scăderi ale înmatriculărilor, cu procente de una sau două cifre. Printre puținele mărci cu creștere se numără Toyota, Volov, Nissan sau Suzuki.
Pe cele trei luni, piața auto europeană are în continuare o creștere față de anul trecut, 4,4%, iar numărul mărcilor cu scăderi este mult mai mic.
Situația pe cele mai mari piețe auto ale regiunii susține o posibilă explicație a scăderii cererii de automobile, atât pe segmentul electric, dar și pe celelalte tipuri de propulsie. Germania a avut în martie vânzări mai mici cu 6,2%, Italia, cu -3,7%, Spania, cu -4,7%, Franța, -1,5%, Belgia, -13,5%, Suedia, -21%. România, cu -25,3%, a avut una dintre cele mai mari scăderi din regiune, și a contribuit la situația nefavorabilă din industria auto europeană.