Scăderea vânzărilor de pe piața auto a fost făcută şi mai acută de sfârşitul stimulentelor din ţară care au afectat înmatriculările de maşini electrice. Trendul se va accentua în acest an.
După cum afirma în Wall Street Journal Constantin Gall, directorul firmei de analiză EY, „slăbiciunea economiei, costurile mari de finanţare şi tensiunile geopolitice considerabile duc la reticenţa de a cumpăra atât din partea persoanelor fizice, cât şi a companiilor”.
Lipsa stimulentelor va fi o mare provocare pentru producătorii de automobile, atât de mult încât, adaugă Gall: „2024 va fi probabil un an dificil pentru industrie”.
Pentru anul în curs, conform declaraţiilor Asociaţiei Germane a Industriei Auto, se preconizează o creştere globală de 2% pe piaţa auto, ajungând la 77,4 milioane de unităţi, o cifră care aproape că va egala nivelul pre-pandemie care fusese 78,8 milioane.