Tesla, cunoscută pentru estimări supraevaluate, a revizuit în jos datele privind autonomia mașinilor sale electrice

Da mai departe!

Tesla și-a revizuit în jos estimările privind autonomia mașinilor sale electrice în condițiile în care autoritățile de reglementare din Statele Unite au pregătit noi reguli care să asigure că producătorii auto prezintă corect performanța autoturismelor în condiții de șofat reale, relatează Reuters.

Compania condusă de Elon Musk este cunoscută faptul că prezintă estimări supraevaluate privind autonomia autoturismelor sale, un lucru care de-a lungul anilor a atras numeroase reclamații din partea clienților.

O amplă investigație publicată de agenția Reuters în vara anului trecut a arătat că, în urmă cu aproximativ un deceniu, inginerii Tesla au măsluit algoritmul care controlează afișajul de la bordul mașinilor privind autonomia rămasă până când șoferii trebuie să se oprească pentru a reîncărca bateria.

Aceeași investigație a descoperit și că producătorul de mașini electrice a creat în 2022 o echipă secretă care să inducă în eroare mii de clienți privind plângerile legate de autonomia autoturismelor Tesla pe care le-au cumpărat.

Tesla a dezvăluit într-o declarație financiară din octombrie că anchetatori federali americani au somat-o să le pună la dispoziție informații privind autonomia vehiculelor produse.

Autonomia tot mai ridicată este principalul punct cu care Tesla și alți producători de mașini electrice și-au făcut reclamă în Statele Unite, unde șoferii citează lipsa infrastructurii adecvate de reîncărcare a bateriilor drept motiv cheie pentru care preferă în continuare autoturismele tradiționale.

Agenția Reuters a constatat acum că site-ul oficial al Tesla prezintă estimări mai mici privind autonomia diferitelor variante pentru modelele X, S și Y, precum și pentru alte 3 autoturisme pe care compania le produce.

Deși nu este întru totul clar când Tesla a operat această modificare, Reuters a confirmat-o prin compararea estimărilor publicate pe site-ul Agenției de Protecție a Mediului (EPA) din SUA, care nu le-a actualizat deocamdată. Producătorii auto sunt obligați de legislația americană să transmită EPA aceste estimări.

De exemplu, site-ul Tesla afirmă acum că versiunea Long Range a modelului său Y are o autonomie de 310 mile (499 kilometri), în timp ce pe site-ul EPA ea este de 330 de mile (531 kilometri).

Pentru varianta Performance a modelului Y, un SUV crossover, estimarea privind autonomia a fost redusă de la 303 mile (487 kilometri) la 285 mile (458 kilometri).

Agenția Reuters notează că nu a reușit să stabilească dacă Tesla și-a modificat estimările privind autonomia pentru fiecare variantă a fiecărui model de autoturism pe care îl produce.

Noile reguli stabilite de EPA obligă producătorii auto să testeze autonomia și eficacitatea vehiculelor lor electrice în modul de șofat „default” – cel pe care mașina îl folosește când șoferul pornește motorul. Numeroase modele de autoturisme electrice, inclusiv cele ale Tesla, au o serie de programe de șofat pentru maximizarea performanței.

Dacă o mașină electrică nu are un program de șofat „default” sau standard, atunci reglementările EPA cer producătorilor auto să testeze mașinile în cele mai bune condiții și cele mai proaste condiții de eficacitate și apoi să facă o medie.

Aceste reguli au fost descrise de EPA într-o scrisoare trimisă în iulie 2022 producătorilor auto pentru a-i informa cu privire la noile reglementări pe care le-a pregătit. Ele au intrat în vigoare la începutul acestui an.

Tesla a publicat recent cifrele de vânzări pentru ultimul trimestru al anului 2023, cu o creștere mai mică față de nivelurile cu care producătorul obișnuise piața și acționarii în anii trecuți. Pe întreg anul, volumul anunțat a fost mai mare cu aproape 80.000 de mașini față de 2022, pe fondul ieșirii din criza de semiconductori. Tesla a fost depășită de BYD pe trimestrul 4, dar a rămas liderul pieței electrice pe întreg anul.

Tesla a vândut în intervalul septembrie – decembrie 484.507 autovehicule, destul de departe de pragul de 500.000 de mașini, marcând însă cel mai bun trimestru din istoria mărcii. Rezultatul trimestrial al Tesla a fost sub cel anunțat de BYD, care a vândut în trimestrul 4 un total de 526.409 vehicule complet electrice, fiind astfel pentru prima dată când compania chineză depășește Tesla, conform datelor analizate de Profit.ro.

Creșterea reușită de constructorul american de automobile în trimestrul patru a fost de 19,5 procente, mult sub ambițiile și așteptările lui Elon Musk și ale investitorilor. Creșterea a fost susținută în special de Model 3 și Model Y, care au însumat ambele, așa cum sunt ele raportate de companie, 461.538 unități, cu 70.000 de unități în plus față de nivelul din 2022, adică 18,9%. Modelele din segmentul superior, S și X, au crescut cu 34 procente, dar volumul acestora este în continuare foarte mic, de 23.000 de unități. Producția Tesla a crescut mai lent față de 2022, ca răspuns la scăderea cererii la nivel global, cu 13,8% pentru Model 3 și Y și în scădere cu 11,6% pentru S și X, având o valoare totală de 494.507 autoturisme produse în 2023, cu 12,6% mai multe decât în anul anterior.

Pe întreg anul, rezultatul Tesla raportat a fost de 1,8 milioane de vehicule, cu 10% mai mic decât ținta de 2 milioane fixată de Elon Musk la începutul lui 2023, dar peste rivalii de la BYD, care au vândut 1,5 milioane de vehicule electrice, din totalul de 3 milioane de vehicule cu toate tipurile de propulsie.

Sub impactul puternic al frânării cererii de automobile electrice, în Europa și SUA, și cu o concurență din ce în ce mai solidă în China, principala piață a mărcii, Tesla a înregistrat o majorare extrem de bună, aproape 38%, a vânzărilor, dar sub cele aproximativ 50% necesare pentru a atinge ținta stabilită.

Practic, marca americană a livrat în plus față de 2022 aproape 500.000 de vehicule, un volum uriaș pentru orice constructor auto. Model 3 și Model Y au însumat un volum de 1,74 milioane de vehicule livrate, în timp ce Model S și X s-au limitat la un total de 68.874 unități, cu numai 3,3 procente peste volumul de anul trecut. De menționat însă că o bună parte din vehiculele livrate de Tesla anul acesta au fost comandate în 2022, ceea ce explică și o creștere mai lentă a producției. În total, au fost asamblate 1,84 milioane vehicule Tesla, în SUA, China și Europa, cu 34,8% mai multe față de cele produse în 2022. Dacă Model 3 și Model Y au avut un volum mai mare al producției cu 36,7%, Model S și X au fost produse într-un volum mai mic cu 0,5% ca urmare a reducerii cererii pentru aceste două modele.

Tesla urmează să anunțe rezultatele financiare pentru 2023 pe 24 ianuarie.  

Related posts