Anul 2024 va fi cel al invaziei electricelor chinezești, atât în Europa cât și în Asia, deja mari producători de pe piața echipamentelor de IT și-au anunțat modelele, iar noi nume, sponsorizate mai mult sau mai puțin indirect de guvernul de la Beijing sunt gats să lanseze și modele premium.
Nio şi-a lansat sâmbătă modelul ET9 de 800.000 de yuani, care urmează să înceapă livrările în primul trimestru al anului 2025. Crossoverul chinezesc a luat la țintă clasa premium și vine, mai ales cu avantaje de preț și autonomie concurând direct Mercedes EQS.
Marca Huawei Aito a dezvăluit marţi SUV-ul M9, cu un preţ începând de la 469.800 de yuani, şi urmează să înceapă livrările în masă la sfârşitul lunii februarie 2024.
Zeekr, susţinută de Geely, a anunţat miercuri că preţul sedanului său 007 va porni de la 209.000 de yuani, livrările urmând să înceapă cu 1 ianuarie. Compania Geely deja face furori în Europa cu marca Polestar, fiind și proprietarul mărcii Volvo. Viitoarea Dacia Spring se va baza pe o platformă Geely, deoarece Renault și chinezii au semnat un parteneriat.
Xpeng, pe care Xiaomi l-a susţinut în 2019, urmează să-şi lanseze vehiculul X9 la 1 ianuarie 2024. Modelul va fi clar un MPV și a luat deja la țintă modelul VW ID.Buzz care nu are cum să facă față chinezilor când vine vorba de spațiu sau autonomie.
Deja un mare jucător pe piața telefoanelor inteligente, Xiaomi și-a prezentat ieri cel mai nou model al său: SU7. Interesant este că deși europenii mizează pe forme de tip crossover, primul model al chinezilor de la Xiaomi este un sedan.