Marca Daihatsu din cadrul grupului Toyota va întrerupe livrările tuturor vehiculelor atât în străinătate, cât şi în Japonia, a anunţat miercuri, după ce o anchetă privind un scandal de siguranţă a descoperit probleme la aproximativ 64 de modele, inclusiv 22 vândute sub marca Toyota, conform CNBC.
O comisie independentă a investigat Daihatsu după ce, în aprilie, a declarat că a trucat testele de siguranţă în caz de coliziune laterală efectuate pentru 88.000 de maşini mici, majoritatea vândute sub marca Toyota.
Cele mai recente dezvăluiri sugerează că amploarea scandalului este acum mult mai mare decât se credea anterior şi ar putea afecta reputaţia constructorilor auto în ceea ce priveşte calitatea şi siguranţa.
Toyota a declarat într-un comunicat că este nevoie de o „reformă fundamentală” pentru a revitaliza Daihatsu ca şi companie, pe lângă o revizuire a operaţiunilor de certificare.
„Aceasta va fi o sarcină extrem de semnificativă care nu poate fi realizată peste noapte”, a precizat compania. „Va necesita nu numai o revizuire a managementului şi a operaţiunilor de afaceri, ci şi o revizuire a organizaţiei şi a structurii”.
Producătorul auto, care produce maşini mici, a fost descoperit că a trişat la testele de siguranţă pentru aproape toate modelele pe care le are în prezent în producţie, precum şi pentru unele maşini pe care le-a fabricat în trecut, a raportat anterior ziarul Asahi.
Daihatsu a declarat în aprilie că a descoperit testele efectuate greşit în urma unui raport al unui denunţător. De asemenea, a spus că a raportat problema agenţiilor de reglementare şi a oprit livrarea modelelor afectate.
În luna următoare, Daihatsu a declarat că a oprit vânzările vehiculului electric hibrid Toyota Raize şi ale propriului său model Rocky după ce a descoperit, de asemenea, probleme cu testele pentru aceste două modele.
Daihatsu a produs 1,1 milioane de vehicule în primele 10 luni ale anului, aproape 40% dintre acestea în locaţiile din străinătate, potrivit datelor Toyota. A vândut aproximativ 660.000 de vehicule la nivel mondial în acea perioadă şi a reprezentat 7% din vânzările Toyota.