Electrificare asistată social: VW spune că este nevoie de stimulente financiare pentru mașinile electrice

Da mai departe!

Cea mai mare companie auto din Europa, Volkswagen, consideră că subvențiile acordate de guverne pentru achiziția de mașini electrice ar trebui să continue, pentru că ajută clienții să aleagă o mașină cu baterii în fața uneia cu motoare termice.

Volkswagen se confruntă cu o scădere serioasă a cererii de automobile electrice, iar acest lucru este vizibil în special pe piața din Germania, unde guvernul a oprit subvențiile pentru companii. După un vârf al achizițiilor în luna august, care au precedat oprirea subvențiilor, luna septembrie a adus un declin al acestui segment, care s-a soldat cu opriri ale producției în uzinele specializate.

Imelda Labbe, director de vânzări al mărcii VW, susține că mai există un număr mare de comenzi din urmă, pe toate tipurile de motorizări, însă recunoaște că pe segmentul electric situația nu mai este la fel de bună. „Comenzile primite în august au fost semnificativ mai mari decât în anul precedent, dar acest lucru se datorează în principal încetării subvențiilor BEV pentru clienții comerciali. Datorită situației actuale provocatoare de pe piață și pe fondul schimbărilor în finanțarea guvernamentală, monitorizăm foarte atent modul în care piața generală a BEV se dezvoltă în Germania. Cred că este clar pentru toată lumea că acum trebuie să lucrăm mai mult împreună cu toți partenerii noștri pentru a face din nou vehiculele electrice mai vizibile în preferințele clienților”, spune șefa vânzărilor mărcii VW într-un interviu acordat Automobilwoche.

Ea susține însă că nu este momentul pentru ca subvențiile acordate de guverne să fie oprite. „După ce bonusul de stimulare pentru clienții importanți a expirat în august, comenzile primite pentru flote au scăzut semnificativ. Acest lucru arată că în prezent sunt necesare stimulente financiare prin finanțare, astfel încât clienții să poată decide asupra unui model BEV și transformarea la electromobilitate să poată avea succes”, mai spune Imelda Labbe, care subliniază că vânzările trebuie să treacă acum de la clienții de tip „early adopters” și cei cu case unde-și pot încărca mașinile, la cei care nu au acasă posibilități de încărcare.

Volkswagen a scumpit din nou automobilele electrice, în Europa, deși în China acestea se vând la prețuri cu mult mai mici. ID.3, de exemplu, are un preț de pornire de 20.000 de euro, jumătate din prețul din Europa. Imelda Labbe explică această situație prin costurile de producție, deoarece modelele vândute în China sunt produse local, cu o localizare mare a componentelor, inclusiv cu prețuri foarte mici ale acestora.

VW intenționează să scadă prețurile semnificativ în Europa, pentru vehiculele electrice, abia în momentul în care va începe producția de baterii fără cobalt sau nichel, cu o nouă chimie pregătită de divizia PowerCo, cea care controlează fabricile de baterii ale grupului. Cel mai ieftin automobil electric al VW, anunțat pentru 2026, va fi ID.2, al cărui prototip l-am putut vedea în acest an.

Related posts