Un analist de pe Wall Street a estimat că rețeaua Supercharger valorează între trei și șase procente din veniturile Tesla. În urmă cu câțiva ani, Tesla a declarat într-o postare pe blog că rețeaua sa Supercharger “nu va fi niciodată un centru de profit”. De atunci, marca a parcurs un drum lung, iar un analist a estimat că rețeaua Supercharger va deveni o afacere de mai multe miliarde de dolari în următorii ani, scrie InsideEvs.com.
Dan Ives, director general și analist senior de cercetare în domeniul acțiunilor la firma de investiții Wedbush Securities, a estimat că afacerea Supercharger a Tesla ar putea valora aproximativ între trei și șase procente din veniturile totale, ceea ce se traduce într-o afacere de 10-20 de miliarde de dolari până în 2030.
Analistul de pe Wall Street și-a bazat previziunile pe mai mulți factori, printre care se numără acordul încheiat de Tesla cu mai mulți producători auto privind standardul nord-american de încărcare (NACS), afacerea sa cu energie, investițiile în inteligența artificială și o capacitate de producție în creștere.
Ives a adăugat că Tesla se află într-o “poziție privilegiată” pentru a profita în continuare de călătoria spre electrificare și că cererea globală pentru vehiculele electrice Tesla rezistă, având în vedere recentele reduceri de preț.
După ce a redus prețul modelelor Tesla de mai multe ori în acest an, CEO-ul Elon Musk a declarat în iulie 2023 că marca ar putea reduce din nou prețurile dacă apar “vremuri turbulente”. La începuturile sale, Tesla a ademenit clienții cu o supraîncărcare gratuită și nelimitată pentru Model S și Model X. În 2018, a retras acest beneficiu, spunând că este nesustenabil. Tesla nu a încheiat în totalitate programul gratuit, oferind clienților Model 3 în iunie 2023, atrăgându-i cu trei luni de supraîncărcare gratuită și nelimitată, dacă sunt comandate într-o anumită perioadă.
După ce Ford a anunțat aderarea la standardul nord-american de încărcare al Tesla în această vară, mai mulți constructori auto i-au urmat exemplul, inclusiv General Motors, Mercedes-Benz, Honda, Volvo și Nissan, printre mulți alții.
Producătorii de echipamente originale nu sunt obligați să plătească taxe de licență către Tesla pentru încorporarea conectorului său NACS. Cu toate acestea, clienții vor plăti o taxă atunci când vor utiliza Supercharger-ul Tesla, ceea ce ar putea fi una dintre modalitățile prin care aceasta ar putea să se transforme într-o afacere de miliarde de dolari.