Michael Cole, directorul executiv al diviziei europene a Hyundai, se așteaptă ca 2023 să fie un an mai bun decât 2019, ceea ce ar însemna un nou record pentru marcă în Europa.
Șeful Hyundai Europe, Michael Cole, a declarat într-un interviu că este „absolut încrezător” în succesul mărcii sale în 2023. Mai exact, el se așteaptă că Hyundai să depășească vânzările de 562.386 de unități pe care le-a atins în 2019, an în care nici pandemia și nici criza semiconductorilor nu afectaseră încă piața europeană. Un rezultat mai bun decât cel din 2019 ar însemna un nou record pe piața din Europa pentru marca din Coreea de Sud.
„Ceea ce ați văzut în primele șase luni ale acestui an este o revenire puternică a vânzărilor multor producători de automobile după problemele grave de aprovizionare din prima jumătate a lui 2022. Ca urmare, noi, cei de la Hyundai, am pierdut din cota de piață, dar nu suntem îngrijorați. Dacă comparăm 2023 cu 2019, incluzând atât mașinile de pasageri, cât și LCV-urile (vehiculele comerciale ușoare), atunci avem o cotă de 2,8%, iar la autoturisme suntem la 4,2%. Sunt foarte fericit cu asta”, a declarat Michael Cole.
Pentru întregul an 2023 oficialul mizează pe un nou record de vânzări în Europa, chiar și în condițiile unui ușor recul al cotei de piață.
„Sunt convins că acest an va fi unul record pentru noi, chiar și în comparație cu 2019, în ciuda vânzărilor generale din industrie încă mai scăzute comparativ cu 2019. Cifrele generale ale industriei vor rămâne în creștere la sfârșitul anului (n.n. – față de 2022). Noi vom avea o majorare cu două cifre, dar nu cred că putem susține aceeași creștere pe care am experimentat-o în prima jumătate a anului 2023. (…) Sunt absolut încrezător însă că putem livra un volum-record la nivelul întregului an”, a completat șeful diviziei europene a Hyundai.
De asemenea, el este de părere că în următorul an, 2024, prinicipala provocare a Hyundai în Europa va fi capacitatea de producție. Conform lui Cole, uzinele companiei din Cehia și Turcia „funcționează aproape la capacitate maximă acum, așa că trebuie să fim realiști cu privire la anul viitor. Ne dorim să creștem continuu, dar și asta are o anumită limită. Ar trebui să încercăm să ajungem cât de sus putem în domeniul vânzărilor către clienții privați. Am crescut deja cota de piață acolo, care, aflată la 5%, este mai mare decât cea totală (n.n. – conform ACEA, marca Hyundai are o cotă de 4,2% din piața europeană de autoturisme).
Oficialul Hyundai își bazează estimările privind viitorul mărcii atât pe vânzările bune pentru modelele Ioniq 5 și Ioniq 6, cât și pe apropiata intrare în gamă a SUV-ului Ioniq 7. Acesta din urmă „va ajunge în Europa în a doua jumătate a anului 2024”.
Cât despre noi modele care s-ar putea adăuga în viitor gamei Ioniq, Michale Cole a menționat în interviul acordat AutomotiveNews Europe că „unele dintre următoarele produse vor fi probabil pe o altă platformă (n.n. – decât actuala E-GMP)”. „Cred că un lucru este critic: gama Ioniq este globală, așa că trebuie să fie o mașină globală. Dacă este o mașină regională, atunci probabil că nu va purta marca Ioniq”, a continuat oficialul.
Un alt detaliu interesant dezvăluit de șeful Hyundai Europe este posibila apariție a unui model electric care să acopere atât segmentul A (mini) cât și B (mic), o zonă în care mașinile produse în China par a avea acum un avantaj generat de prețul cu care constructorii de acolo pot livra mașinile pe piața de pe Bătrânul Continent.
„Având în vedere cerințele pe care cred că le vor avea în continuare clienții europeni în ceea ce privește stilurile de caroserie și dimensiunile, între cele 11 BEV-uri pe care le vom avea disponibile la nivel global unele vor fi mai mici decât actualul Kona. Pentru piața europeană cred că trebuie să păstrăm baza de clienți pe care am construit-o cu mașinile noastre din clasele A și B. Nu vrem să părăsim această parte importantă a pieței. (…) Cred că putem avea un vehicul care să acopere ambele segmente, ca o fuziune a celor două. Cred că asta ar merge în zona vehiculelor electrice”, a declarat Michael Cole.