BMW Group a dus planificarea din uzină la un nou nivel – stabilind cel mai recent reper în digitalizarea producţiei de automobile. Cu mai bine de doi ani înainte de lansarea oficială a producţiei de serie, producţia de automobile este deja în curs de desfăşurare în viitoarea uzină din Debrecen – virtual, cel puţin, deoarece Debrecen este prima locaţie a BMW Group care a fost planificată şi validată complet virtual.
Conceptul de planificare inovator a fost realizat în colaborare cu partenerul NVIDIA. Viitoarea fabrică de la Debrecen este programată să se deschidă în 2025. Construcţia tocmai a început, iar noua unitate este programată să producă următoarea generaţie de modele electrice a BMW Group: Neue Klasse.
BMW Group adoptă o abordare digitală pentru a valida şi optimiza sistemele complexe de fabricaţie în reţeaua sa de producţie, folosind NVIDIA Omniverse Enterprise, o platformă pentru construirea şi operarea aplicaţiilor metaverse industriale 3D, pentru a rula simulări gemene digitale în timp real pentru a optimiza virtual amplasarea, robotica şi sistemele logistice. Omniverse va fi extins în reţeaua de produse BMW din întreaga lume.
„Virtualizarea şi inteligenţa artificială accelerează şi perfecţionează planificarea noastră. Cu diversele sisteme de planificare consolidate într-un geamăn digital, echipele noastre din întreaga lume pot acum să lucreze împreună în timp real şi să ia decizii mai rapid şi pe o bază mai solidă”, a explicat Milan Nedeljković. „Acest lucru ne face mult mai rapizi şi mai eficienţi şi economisim şi costuri.”
„Digitalizarea se mişcă cel mai rapid în industria auto, iar BMW a fost un lider în promovarea acestei viziuni”, a declarat Jensen Huang, fondator şi director executiv al NVIDIA. „Colaborăm strâns cu BMW, utilizând NVIDIA Omniverse pentru a ajuta la eficientizarea proceselor lor de producţie, pentru a îmbunătăţi colaborarea şi pentru a spori eficienţa. Colaborarea noastră va continua să împingă frontierele integrării virtuale pentru următoarea generaţie de fabrici conectate inteligente din întreaga lume.”
Într-o demonstraţie comună la NVIDIA GTC, o conferinţă globală pentru era AI şi metaverse, Milan Nedeljković a fost alături de Jensen Huang într-o sesiune virtuală de planificare pentru noul atelier de caroserii. Nedeljković a descris colaborarea în timp real dintre diferitele departamente de planificare ale BMW Group şi partenerii acestora drept o „revoluţie în planificarea din uzină”, furnizată pe Omniverse de la NVIDIA – care a permis primul început virtual al producţiei.
Experţii în inginerie şi planificare din cele două companii au lucrat în strânsă colaborare pentru a ajuta BMW să construiască aplicaţii Omniverse care îndeplinesc cerinţele specifice ale BMW Group. Abordarea de planificare virtuală pentru noua uzină de automobile este considerată acum un model pentru toate procesele viitoare de planificare la BMW Group.
Planificarea virtuală facilitează colaborarea globală – lansarea începe la sfârşitul lunii martie
NVIDIA Omniverse facilitează colaborarea între locaţii şi fusuri orare şi sprijină planificarea şi proiectarea structurilor, sistemelor de producţie şi proceselor la un nivel tehnologic complet nou. Funcţionează ca un „cockpit”, oferind acces rapid şi uşor la universurile de planificare digitală ale BMW. La sfârşitul acestei luni, Omniverse, care este atât bazat pe cloud, cât şi off-line, va fi disponibil specialiştilor BMW din diverse tehnologii şi departamente de planificare.
Următoarea etapă în BMW iFACTORY
Planificarea virtuală consecventă a proceselor de producţie a automobilelor extrem de complexe reprezintă următorul pas important al BMW Group în transformarea către BMW iFACTORY. Introdus pentru prima dată la începutul anului 2022, conceptul iFACTORY este descris de Nedeljković drept „planul nostru general pentru producţia de automobile de mâine”.
Bazat pe o arhitectură complet nouă a automobilului, Neue Klasse anunţă transformarea fundamentală a producţiei către BMW iFACTORY. A început în 2020, când toate uzinele de automobile şi motoare ale BMW Group au fost scanate 3D. Din luna noiembrie a acelui an, au fost scanate peste şapte milioane de metri pătraţi de spaţiu de producţie la interior şi 15 milioane de metri pătraţi la exterior. Modificările ulterioare pot fi integrate în universul digital cu o rescanare, pentru a se asigura că datele disponibile sunt întotdeauna la zi.
Totodată, planificarea virtuală este în curs de desfăşurare pentru hala de producţie de aproximativ 1,4 km2 pentru Neue Klasse din Debrecen, unde succesul începerii virtuale a producţiei este o dovadă a standardelor înalte care pot fi atinse prin digitalizarea procesului de planificare. NVIDIA Omniverse permite experţilor în producţie să utilizeze date live atât intern, cât şi cu furnizorii pentru planificarea şi optimizarea detaliată a proceselor şi a sistemelor individuale – fără probleme de compatibilitate. Soluţia face ca datele de structură şi instalaţii să fie uşor de preluat şi integrat cu datele echipamentelor şi ale liniei de asamblare. În viitor, articolele şi numerele de piesă pentru materialele de producţie vor fi disponibile şi ele. În plus, opţiunile de aspect – de exemplu pentru roboţii din celulele de lucru sau pentru diferitele domenii ale logisticii – pot fi testate prin simulări fotorealiste în timp real şi adaptate după cum este necesar. Cu Omniverse, orice modificări sunt evaluate, validate şi implementate în timp real. De asemenea, platforma va permite furnizorilor să fie implicaţi în luarea deciziilor şi integrează instrumentele de amplasare şi planificare testate şi verificate pe care BMW le-a folosit până în prezent. Acestea sunt realizate de diverşi producători şi includ Bentley Systems MicroStation pentru planificarea amplasării, pentru planificarea logistică, Siemens Process Simulate, Dassault Systemes CATIA pentru proiectarea automobilelor şi Autodesk Revit pentru planificarea clădirilor. Alte instrumente software urmează să fie anunţate.
În timp, toate datele relevante despre produse, procese, calitate şi costuri vor fi disponibile treptat în Omniverse, alături de procesele de dezvoltare, planificare şi producţie. De asemenea, vor exista dezvoltări ulterioare ale platformei, care se aşteaptă să includă procese „invizibile”, cum ar fi consumul de energie şi resurse.
Omniverse va îmbunătăţi şi operaţiunile digitale – o etapă crucială care este abordată deja de echipele BMW Group şi NVIDIA. În viitor, acest lucru va permite localizarea defecţiunilor de funcţionare în câteva secunde şi, astfel, va preveni întreruperi mai lungi ale producţiei. De asemenea, este un pas important spre, de exemplu, integrarea şi automatizarea punerii în funcţiune virtuală a noilor sisteme într-un proces continuu de planificare.