Odată cu intrarea în vigoare a Euro 7, Europa va avea cele mai drastice norme care limitează emisiile poluante ale vehiculelor noi, vândute pe teritoriul Uniunii Europene, acestea urmând să intre în vigoare, teoretic, în 2025. Pentru a fi adoptate, noile norme propuse trebuie să fie validate de Parlamentul European și de Consiliul Europei. ACEA, asociația profesională a constructorilor de automobile, spune că în acest moment emisiile vehiculelor noi sunt foarte mici, „la un nivel abia măsurabil”, datorită tehnologiilor folosite, iar propunerile CE sunt și mai stricte de atât.
Potrivit propunerii CE, emisiile de NOx vor fi reduse cu 35% pentru autoturisme și LCV-uri, comparativ cu Euro 6, și cu 56% pentru camioane. Nivelul de particule va fi redus cu 13% pentru autoturisme și LCV și cu 39% pentru camioane și autobuze. Normele vor interveni și asupra particulelor generate de sistemele de frânare, ceea ce înseamnă că vor fi afectate de aceste norme și mașinile electrice. Nu în ultimul rând, vehiculele vor trebui să respecte noile norme după 200.000 de km de rulare, iar pentru verificarea emisiilor vor fi necesari senzori instalați deja în autoturisme.
„Din păcate, beneficiul pentru mediu al propunerii Comisiei este foarte limitat, în timp ce crește considerabil costul vehiculelor. Se concentrează asupra condițiilor extreme de condus care nu au nicio relevanță în viața reală.”, transmite ACEA, prin președintele în exercițiu, Oliver Zipse, CEO al BMW Group.
Cei de la ACEA spun că propunerea Euro 7 este foarte dură pentru camioane, fiind necesare eforturi mari și „resurse substanțiale de inginerie și financiare”, care vor fi transferate de la dezvoltarea de vehicule electrice. Mai mult, cei din industria auto spun că pachetul legislativ nu va fi adoptat mai devreme de 2024, din cauza procedurilor, lucru care face nerealiste datele propuse pentru implementare, iulie 2025 pentru autoturisme și iulie 2027 pentru camioane.