Opel este o marcă salvată de PSA, care a luat-o din mâinile General Motors și, acum, de Stellantis. Noua generație a compactei Astra arată acest lucru. Mașina a venit la testele Autoreport.ro pentru a ne arăta că nu mai are nimic în comun cu predecesoarele sale și a devenit, cu adevărat, o mașină modernă.
Opel a vândut aproape 15 milioane modele Astra de la premiera succesorului Kadett în 1991. A ajuns acum la cea mai atrăgătoare formă a sa.
Noul Opel Astra este o adevărată declaratie de design pentru marcă. Mai dinamic ca niciodată, cu suprafețe strălucitoare, vaste, eliberat de elemente de prisos și cu o nouă față a mărcii – Opel Vizor. A șasea generație s-a lansat anul acesta ca o mașină cu look sportiv în cinci uși, mai spațioasă totuși decât predecesoarea sa. Pe actualul model Astra debutează cea mai recentă versiune a blocurilor optice adaptive Intelli-Lux LED® Pixel Light. Tehnolgia vine direct de pe nava amiral a mărcii Opel, modelul Insignia, iar cu cele 168 elemente LED, și deschide drumul în segmentele de piață compact și mediu.
Silueta este una sportivă, iar partea spate are integrate niște blocuri optice subțiri și cu design futurist.
Sub capotă, modelul testat vine cu un economic diesel de 1,5 litri care produce 130 CP și care este cuplat la transmisia automată EAT8. În funcție de drumurile parcurse, DN sau Autostradă, consumul a variat între 5 și 6 litri la 100 km. Noi am dus mașina până la Galați, am adunat peste 700 kilometri de test și putem spune că mașina e un compromis perfect între sportivitate și economie.
Comportamentul dinamic este unul foarte bun, chiar și la viteze mari, iar precizia direcției este una neobișnuit de bună față de ceea ce întâlnisem pe vechea generație Astra.
În interior au loc 5 persoane, iar portgabajul este atât de spațios pe cât promite o sportivă compactă. Astfel portbagajul noii Astra oferă puțin peste 400 de litri în volum.
Un salt în timp a avut loc la interiorul noii generații Astra. Cu panoul complet digital Pure Panel, instrumentele analogice sunt destinate istoriei. În locul acestora, noua interfață om-mașină (HMI) cu elemente grafice noi, moderne, oferă clienților o experiență pură, mai intuitivă. Accesarea se face prin intermediul unui display cu touch extra-larg, exact ca la un smartphone.
Noua arhitectură a modelului Astra încorporează, de asemenea, cele mai noi sisteme automate pentru asistarea celui de la volan. În plus față de camera multifuncțională amplasată pe parbriz, sistemul mai are patru camere video amplasate pe caroserie (una în față, una în spate și una pe fiecare parte), cinci senzori radar (unul în partea frontală și câte unul în fiecare colț al caroseriei), precum și senzori cu ultrasunete în față și spate.
Camerele video și senzorii sunt integrați cu conectivitatea e-horizon în cadrul sistemului Intelli-Drive 2.0, ce extinde raza de acțiune a camerelor și a radarului. Acest lucru permite sistemului să adapteze viteza în viraje, să facă recomandări de viteză și să efectueze schimbări semi-automate pentru banda de rulare. Sistemul poate detecta dacă cel de la volan a luat mâna de pe volan și se asigură că șoferul este implicat în orice moment.
Avertizarea pentru traficul lateral din spate, avertizare pentru obiectele din punctul mort și poziționarea activă pe banda de rulare care poate ține mașina în mijlocul benzi, toate fac parte din sistemul Intelli-Drive 1.0.
Lista lungă de sisteme automate de asistență a conducătorului auto include, de asemenea, un reglaj automat al vitezei de croazieră, care crește sau scade viteza pentru a urmări vehiculul din față – fără a depăși viteza setată – și poate frâna până la oprire, dacă este necesar. Cu transmisia automată, conducerea se reia automat datorită „Stop & Go”.
Oferta de sisteme de asistență de top din clasă oferă în plus un afișaj mare head-up display și Intelli-Vision, un sistem bazat pe cameră și radar pentru o parcare mai ușoară.