Directorul general de la Renault, Luca de Meo a declarat luni că grupul auto francez va decide în următoarele săptămâni care va fi viitorul operaţiunilor sale din Rusia, piaţă unde la finele lunii martie Renault şi-a suspendat producţia ca urmare a invadării Ucrainei, informează Reuters.
„Negocierile continuă”, a spus Luca de Meo la conferinţa FT Future of the Car 2022, adăugând că ieşirea completă de pe piaţa din Rusia înseamnă şi deprecierea valorii activelor Renault. „Dar ştim şi că am muncit timp de zece ani şi am investit foarte mulţi bani acolo şi de aceea vrem să ne protejăm activele şi asta este ceea ce am făcut”, a spus Luca de Meo.
La finele lunii aprilie autorităţile ruse au anunţat că Renault îşi va transfera participaţia de 68% din acţiunile Avtovaz, cel mai mare constructor de automobile din Rusia, către un institut de cercetare în schimbul unei sume simbolice de o rublă.
Luca de Meo a mai spus luni că în prezent Renault lucrează la 10-15 proiecte cu partenerul japonez Nissan iar aceste proiecte vor demonstra care sunt avantajele continuării parteneriatului dintre cele două companii. De Meo a adăugat că „uşa este deschisă” pentru constructorul auto nipon să urmeze planurile anunţate de Renault de a separa divizia de vehicule electrice de operaţiunile de producţie a automobilelor cu motoare pe combustie internă.
Grupul Renault este în mijlocul unui plan multianual de relansarea a operaţiunilor pentru a deveni competitiv şi a face tranziţia la vehiculele electrice. O parte importantă a strategiei Renault de relansare se baza pe combinarea mărcilor low-cost Dacia şi Lada într-o singură divizie de afaceri. Vehiculele Lada urmau să fie construite pe baza platformei Dacia.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană