Un studiu al Institutului german ifo, citat de Bloomberg, arată că producătorii de mașini ar putea continua să majoreze prețurile cât timp cererea depășește producția.
Institutul ufo din Munchen a realizat un studiu care relevă că marii producători de mașini din țară ar putea menține ritmul majorărilor de prețuri deoarece producția lor încă este mai mică decât cererea, iar penuria de semiconductori continuă.
În ciuda faptului că unele companii care asamblează mașini, atât germane cât și străine, recunosc că lipsa de semiconductori s-a atenuat, presiunea pare să se fi mutat pe producătorii de componente care, având contracte în derulare, nu pot majora și ei prețurile.
„Un posibil motiv pentru acest lucru este că producătorii de automobile au reușit să atragă clienți în ciuda majorării prețurilor, în timp ce furnizorii nu au această posibilitate”, consideră Oliver Falck, directorul Ifo pentru Organizare Industrială și Noi Tehnologii.
Analistul este de părere și că majorările succesive de prețuri vor crește presiunile inflaționiste în cel mai puternic stat al Europei. Creșterea anuală a prețurilor a atins 6% la sfârșitul anului trecut și s-a diminuat mult mai puțin decât se aștepta în ultimele săptămâni.
Economia Germaniei, bazată pe producție industrială, își revine mai lent decât cele din alte state în urma pandemiei, pe fondul crizei de componente care a făcut ca aproape o cincime dintre angajații din sectorul auto să nu lucreze în decembrie.
În acest context, cu o producție redusă și cu dealeri care lucrează fără stocuri, clienții nu mai pot obține discounturi și nu mai pot beneficia de oferte speciale.