Skoda Auto, divizia din Cehia a grupului german Volkswagen, va produce în acest an cu un sfert de milion de maşini mai puţine decât anticipa, din cauza deficitului de semiconductori, transmite Reuters.
Compania se aşteaptă ca deficitul de cipuri să se stabilizeze în acest trimestru şi să se atenueze treptat în a doua jumătate a anului 2022.
Producătorii auto la nivel global şiau redus semnificativ previziunile referitoare la producţia din acest an, din cauza perturbărilor apărute în lanţurile de aprovizionare şi a cererii puternice de electronice de consum, care au condus la un deficit acut de semicnductori, esenţiali în dispozitivele electronice.
Liniile de producţie ale Skoda din Cehia şi-au reluat activitatea duminică, după o pauză de două săptămâni, determinată de lipsa cipurilor, dar compania a afirmat luni că va fi nevoită să restrângă în continuare producţia în următoarele săptămâni.
”În acest an, compania anticipează că nu va fi capabilă să producă aproximativ 250.000 de vehicule până la sfârşitul acestui an, din cauza lipsei de componente”, potrivit unui comunicat publicat la raportarea rezultatelor financiare aferente primelor nouă luni.
Deficitele au început să aibă un impact asupra producţiei în trimestrul al treilea, potrivit companiei.
”Compania anticipează că situaţia referitoare la aprovizionarea cu semiconductori se va stabiliza din nou începând din trimestrul patru 2021 şi se va atenua treptat în a doua jumătate a anului 2022”, potrivit Skoda.
Directorul general al Skoda, Thomas Schaeffer, a declarat într-un interviu publicat luni că Skoda se aştepta să producă ”la capacitate aproape maximă” în noiembrie şi decembrie, după reducerile anterioare, dacă piesele vor fi disponibile.
Compania a anunţat că a livrat 700.700 de vehicule la nivel global în primele nouă luni ale acestui an, în scădere cu 2,9% faţă de an, în timp ce livrările în afara Chinei au crescut cu 8,5%.
Skoda a raportat venituri de 13,3 miliarde de euro (15,39 miliarde de dolari) pentru perioada ianuarie-septembrie, în creştere cu 10,7% faţă de anul precedent, şi a declarat că profitul operaţional aproape s-a dublat la 900 de milioane de euro.
Producţia a fost întreruptă în perioada anului trecut din cauza blocajelor cauzate de coronavirus. La începutul acestui an, producătorul auto a declarat că are în stoc zeci de mii de maşini aproape terminate, care aşteaptă semiconductori. Dealerii au raportat aşteptări de luni de zile pentru maşini noi.
Din anumite surse, am aflat că termenul de livrare al unei Skoda Octavia TDI cu instrumentar de bord clasic a ajuns la peste 6 luni.