Porsche a deschis la Istanbul o şcoală de pilotaj pentru fanii mărcii și nu numai. Pe fosta pistă de Formula 1 denumită Istanbul Park, AutoReport.ro a aflat cum șoferii de Porsche se pregătesc pentru a deveni adevărați piloți care strunesc cât mai bine caii putere ai modelelor din gama producătorului din Stuttgart.
Am sosit la Istanbul într-o zi ploiasă care părea că ne va strica o mare parte din planurile noastre de a face rost ușor de adrenalină pe un circuit pe care poți atinge chiar și viteze de 240-250 km pe oră.
La Istanbul Park am descoperit 5338 metri de pistă, cu 14 viraje, pe care șoferii îşi pot testa abilităţile de piloți. Parcul are o şi o pistă pentru cei care vor să testeze capacităţile modelelor 4×4.
După un scurt intro, am plecat pe circuit pentru a testa modele din gama 911.
Evident, în centrul atenției a fost Porsche 911, în toate formele sale. Am putut testa pe circuit 6 configurații diferite de 911, preferata noastră fiind cea echipată cu PDK, pachetul SportChrono, dar și tracțiune integrală.
Astfel, 4s, 2s, Carrera Turbo și altele au fost pilotate pe rând, iar noi nici nu am menajat mașinile încercând să scoatem tot ce puteau ele pe circuit. Deși m-am străduit, sunt sigur că nu am reușit să solicit cea mai cunoscută mașină Porsche nici la 60% din capacitatea sa.
Următorul post presupunea testarea pe teren accidentat a modelului Cayenne. Acesta ne-a arătat capacități offroad de care nu îl credeam în stare. SUV-ul urcă pante cu o înclinare de până la 45 de grade, chiar și pe laterală. Din păcate, multe dintre aceste capacități nu vor fi încercate de 80% dintre clienți, având în vedere că mulți dintre ei folosesc aceste mașini preponderent în mediul urban.
Tot cu această ocazie, la o probă cu jaloane am testat sistemul de Active Steering care acționează asupra punții spate. El funcționează astfel: la viteze reduse de sub 50 km/oră (31mph), roțile spate sunt virate cu până la 2,8 grade în direcția opusă roților față. Această manevră reduce ampatamentul mașinii și o face mai ușor de manevrat la viteze mici. Astfel, putem să trecem mai ușor un test printre conuri, spre exemplu. Când mașina merge cu viteze de peste 50 km/oră (50mph) mașina virează roțile spate cu până la 1,5 grade în aceeași direcție cu cele din față. Astfel, ampatamentul se lungește, mașina fiind mai stabilă la curbe abordate cu viteze mai mari.
Un alt test important a fost cel de frânare cu ocolire a obstacolelor. Asta pentru că viteza nu folosește la nimic, dacă nu știi să controlezi mașina.
Am lăsat la final testul nostru preferat: Launch Control! Aici clienții învață să folosească la maximum toți caii unui Porsche 911 4s la o accelerare bruscă, dar și să testeze sistemul de frânare. După o asemenea sesiune în care accelerăm mașina la 100 km/oră în doar 2,9 secunde, parcă privim altfel șofatul.
Porsche Driving Experience nu reprezintă, însă, doar o şcoală de condus. Poate fi văzută și ca o vacanță. Cei de acolo se vor purta cu tine exemplar. Cât despre practica propriu zisă, vei învăța acolo în 2 zile pe circuit cât alții nu învață în ani de condus.
Vă invităm să încercați această școală, mai ales pentru că în România nu avem parte de alternative reale de circuit la standarde F1. Mai mult, Istanbul este la doar 3 ore de București (dacă socotim zborul și transferul cu autocar sau mașină până la circuit).
Pentru mai multe detalii despre aventura noastră mai accesați Facebook și YouTube