Seat Leon a ajuns la a 4-a generație și, de această dată a primit și variante electriicate. Varianta e-Hybrid, adică plug-in hybrid a venit la testele AutoReport.ro
Modelul testat de noi este a patra generaţie a compactei spaniole, iar Leon-ul se prezintă după 20 de ani, ca cel mai inovativ, conectat şi sigur automobil pe care l-a făcut SEAT vreodată.
Seat Leon a devenit primul autoturism compact al mărcii care a adoptat noul limbaj de design, care fusese folosit anterior de modelele sub-brandului CUPRA și de noul SUV SEAT Tarraco. Designul este unul mai sportiv și mai agresiv decât al VW Golf, modelul cu care împarte platforma, iar acest lucru este datorat faptului că această compactă spaniolă are clienți mult mai tineri.
Modelul se remarcă printr-o capotă alungită și coborâtă destul de pronunţat în jos, o grilă de radiator cu cinci colţuri, aproape verticală şi care tot pleacă în jos. Partea față este dominată de blocurile optice cu semnătură luminoasă specifică Seat și Cupra, iar stopurile LED sunt conectate între ele printr-o bandă luminoasă. Toate blocurile optice de pe noul Leon sunt deja din echipare standard pe bază de LED-uri, inclusiv farurile, iar pentru o taxă suplimentară se oferă unele Matrix LED. Semnalizatoarele de direcţie sunt dinamice. În stilul celor mai noi modele de la grupul Volkswagen, iată că şi Leon îşi are scrisă denumirea frumos pe centrul hayonului, parcă scrisă de mână.
Silueta Leon-ului este una ce inspiră sportivitate și dinamism. Ungiurile și liniile sunt perfect conturate, iar formele sunt futuriste. Formele noi ale caroseriei au făcut ca eficienţa aerodinamică să-i crească cu 8% comparativ cu predecesorul, ceea ce va avea un impact pozitiv inclusiv la capitolul consum.
Sub capotă… de fapt pe sub caroserie, noul SEAT Leon a devenit pentru prima dată un automobil plug-in hybrid în adevăratul sens al cuvântului. Versiunea eHybrid testată de noi este echipată cu un motor turbo pe benzină de 1.4 litri, o baterie litiu-ion de 13 kWh şi o cutie de viteze preselectivă robotizată DSG cu şase trepte care mai are integrată în ea un motor electric, pentru ca sistemul să genereze în total 204 CP. Autonomia electrică în timpul testului a fost de aproximativ 50 de kilometri. Din punct de vedere al dinamicii, Leon este o mașină stabilă și plăcută la condus, spunem acest lucru deoarece încă avem mod sport, iar în curbe, compacta stă foarte bine. Cutia livrează prompt puterea, iar motorul electric este ajutat prompt de cel termic la accelerații mai prompte prin oraș. La drum lung, mașina ne arată că este foarte economică.
Interiorul a devenit vizibil mai spațios, iar în mașină încap în condiții optime 4 adulți. Portbagajul versiunii hibride aduce un volum de 270 litri. Designul interior este unul destul de sobru și minimalist, dar cu materiale de bună calitate. Numărul de butoane și comutatoare analogice a fost redus drastic. Din standard, Leon este echipat cu un cockpit digital cu două ecrane: panoul de bord reprezintă un afişaj pasiv (opţional configurabil) cu diagonală de 10.25 inci, iar pe centrul bordului tronează un ecran tactil de 10 inci, prin care se poate gestiona sistemul multimedia, cel de control a climatizării şi alte funcții secundare. În echipare de bază există un buton de pornire a motorului și o frână de mână electromecanică. Și levierul cutiei de viteze robotizate DSG s-a transformat într-un mic joystick și este acum lipsit de conexiune mecanică cu cutia de viteze propriu-zisă.
Tehnologia de conectivitate este foarte bine integrată cu cea de asistență la condus. Leon-ul vine echipat cu un cruise control adaptiv cu funcţie de menţinere în bandă, care funcţionează până la o viteză de 210 km/h, navigaţie online, Full Link cu Android Auto şi suport wireless al interfeţei Apple CarPlay, sistem de iluminare ambientală inteligent (care poate indica semnale de avertizare ale sistemului de monitorizare a unghiurilor moarte sau a celui numit exit assist), sistem de încărcare wireless a telefoanelor compatibile și multe altele.