Vânzările mondiale realizate de constructorul auto japonez Toyota Motor Corp. în primele trei luni ale acestui an au fost inferioare celor realizate de rivalul german Volkswagen AG, în condițiile în care o serie de perturbări ale producției riscă să pună în pericol poziția de lider al industriei auto deținută de grupul nipon în ultimii patru ani, informează Bloomberg.
În perioada ianuarie-martie 2016, Toyota a vândut 2,46 milioane vehicule la nivel mondial, în scădere cu 2,3% comparativ cu perioada similară a anului trecut, a declarat marți purtătorul de cuvânt de la Toyota, Kayo Doi. În schimb, vânzările Volkswagen au crescut cu 0,8% până la 2,5 milioane unități, chiar dacă grupul german trece în prezent prin cea mai gravă criză din istoria sa.
Afectată deja de o întrerupere de o săptămână a activității la uzinele sale din Japonia în luna februarie, Toyota se așteaptă ca producția sa locală să fie amputată cu alte 80.000 de vehicule din cauza recentului cutremur care a devastat Japonia. Aceste pierderi de producție vor pune sub semnul întrebării capacitatea Toyota de a-și păstra pentru al cincilea an consecutiv poziția de cel mai mare constructor auto mondial, având în vedere că rivalul Volkswagen profită de creșterea vânzărilor în China și Europa.
„Se fac toate eforturile pentru gestionarea situației actuale și elaborarea unui plan de redresare”, a declarat unul din managerii de top de la Toyota, Hiroji Onishi.
Însă Toyota nu este singurul producător auto ale cărui vânzări au scăzut în primul trimestru. Grupul american Motors Co., numărul trei mondial, a informat că livrările sale s-au redus cu 2,5%, până la 2,36 milioane unități, din cauza performanțelor comerciale modeste de pe piețele din America Latină și China.
În paralel, au început să apară din ce în ce mai multe semne de întrebare cu privire la respectarea de către producătorii auto a normelor de poluare și economie de combustibil. Mitsubishi Motors Corp., al șaselea producător auto nipon, a recunoscut marți că a utilizat metode de testare a consumului de combustibil care nu respectă standardele guvernamentale încă din anul 1991. Aceasta după ce, în luna septembrie a anului trecut, Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.