Înmatriculările de autoturisme Dacia la mâna a doua importate au crescut cu aproape 60% în primul trimestru, la circa 570 de maşini, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Îmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), marca locală intrând în top 15 cele mai importate branduri second hand.
Din cele 670 de autoturisme Dacia aflate la vânzare pe autovit.ro, 417 provin de pe piaţa auto locală, în timp ce aproape 50 sunt importate din Germania, şase din Franţa, 15 din Belgia, tot 15 din Austria şi opt din Olanda.
Cei care preferă să cumpere un automobil Dacia din Germania o fac, potrivit acestora, datorită preţului mai mic şi datorită faptului că, spun ei, sunt mai bine întreţinute.
Un alt motiv este preţul de achiziţie, care în Germania este mai mic decât în România. Spre exemplu, un automobil Dacia Sandero Stepway, cu motor diesel 1,5 litri 90 CP şi echipare de top, inclusiv cu sistem de navigaţie, în Germania costă 6.500 de euro, în timp ce în România costă cu cel puţin 1.000 de euro mai mult.
Pe piaţa locală tot mai mulţi dealeri auto au intrat pe piaţa second-hand, în contextul în care anul trecut s-au înmatriculat puţin peste 80.000 de maşini noi şi peste 220.000 de maşini second-hand din import.
Mai mult, pe măsură ce companiile de leasing operaţional au urcat la o flotă totală de aproape 60.000 de maşini, care va urca spre 65.000 până la finalul anului, acestea sunt scoase la vânzare pe piaţa locală. Maşinile care au făcut parte din flote au avut inclusiv asigurare de tip CASCO, iar reparaţiile s-au făcut în centre autorizate, în timp ce programul reviziilor a fost de asemenea respectat şi notat în cărţile maşinilor.
În total, în primul trimestru s-au înmatriculat aproape 17.500 de maşini noi, în creştere cu 21% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce în martie creşterea a ajuns la peste 23% şi un volum de aproape 6.600 de maşini noi. De cealaltă parte, importurile de maşini vechi au continuat să urce cu peste 18% în primele trei luni, la aproape 23.400 de unităţi.