Hyundai Motor Group a dezvoltat pentru prima dată în lume tehnologia CVVD (Continuously Variable Valve Duration) și o va aplica pe automobilele sale Kia și Hyundai. Inovația a fost dezvăluită alături de primul propulsor pe care va fi disponibilă: motorul SmartStream G1.6 T-GDi.
Tehnologia CVVD optimizează atât performanțele motorului cât și eficiența consumului de combustibil, fiind în același timp și ecologică. Sistemul controlează durata deschiderii și închiderii supapelor în funcție de condițiile de condus, obținându-de astfel o creștere de 4% a performanțelor și de 5% a eficienței consumului de combustibil, în același timp scăzând emisiile cu 12%.
„Dezvoltarea tehnologiei CVVD este un exemplu bun pentru modul în care Hyundai Motor Group îmbunătățește tehnologia sistemului nostru de propulsie”, a declarat Albert Biermann, Șeful Diviziei de Cercetare-Dezvoltare al Hyundai Motor Group. „Vom continua eforturile noastre de inovare, pentru a aduce schimbări în conceptele viitoare și a asigura sustenabilitatea modelului nostru de business.”
Inovație: Tehnologia CVVD (Continuously Variable Valve Duration)
Până în acest moment, performanțele și eficiența unui motor au fost guvernate de tehnologii de distribuție variabilă care controlează momentul de deschidere/închidere precum și adâncimea deschiderii supapelor.
Tehnologiile deja existente de control a supapelor reglează timpul de deschidere și închidere a supapei (cum ar fi CVVT – Continuously Variable Valve Timing) sau controlează volumul de aer admis prin reglarea adâncimii deschiderii (CVVL – Continuously Variable Valve Lift). Tehnologiile de până acum nu au putut să controleze durata, deoarece timpul de închidere al supapei era subordonat momentului de deschidere, astfel încât nu putea exista adaptabilitate la diferitele situații de condus. Tehnologia CVVD se îndreaptă într-o nouă direcție, prin ajustarea perioadei de timp cât stă deschisă o supapă în funcție de cererea motorului.
În momentul în care automobilul păstrează o viteză constantă și necesită un răspuns minim din partea motorului, tehnologia CVVD deschide supapa de admisie de la mijlocul și până la sfârșitul timpului de compresie. Acest lucru ajută la îmbunătățirea eficienței consumului de combustibil prin reducerea rezistenței cauzate de compresie. Pe de altă parte, când automobilul rulează la viteze ridicate și puterea utilizată de motor este mare, supapa de admisie este închisă la începutul timpului de compresie, pentru a maximiza cantitatea de aer utilizată pentru explozie. Acest lucru contribuie la creșterea cuplului motorului pentru a îmbunătăți accelerația.
Motorul SmartStream G1.6 T-GDi
Dezvăluit alături de noua tehnologie CVVD, noul motor SmartStream G1.6 T-GDi este o unitate turbo pe benzină cu patru supape pe cilindru, ce produce 180 CP și oferă un cuplu de 27.0 kgm. Noul sistem de propulsie este primul care folosește noua tehnologie CVVD a Grupului și sistemul de recirculare a gazelor de eșapament de joasă presiune (LP EGR) pentru a reduce consumului de combustibil.
Sistemul de recirculare a gazelor de eșapament returnează o parte a gazului ars de motor în camera de ardere, producând un efect de răcire și reducând emisiile de oxizi de azot. Motorul G1.6 T-GDi oferă de asemenea, un sistem de joasă presiune care redirecționează gazele arse către turbină, nu către sistemul de admisie, pentru a crește eficiența în timpul accelerării.
În plus, noua unitate prezintă un sistem integrat de management termic (Integrated Thermal Management System) care încălzește sau răcește rapid motorul la o temperatură optimă; și un sistem puternic de pulverizare directă care atinge o presiune de 350 bar, depășind presiunea de 250 bar a motorului T-GDi anterior. În plus, componentele aflate în mișcare în motor sunt acum ”low friction”, reducând frecarea cu 34%.
Noul motor SmartStream G T-GDi de 1.6 litri va fi lansat în a doua jumătate a acestui an și va echipa o serie de noi modele Kia și Hyundai. Informațiile despre primul automobil Kia care va fi echipat cu acest motor, vor fi disponibile aproape de momentul lansării acestuia.