Fiat prezintă cinci concepte retro despre care pretinde că se îndreaptă către producție. Primul dintre aceste noi modele va fi lansat în iulie anul acesta și unul nou va fi lansat apoi la fiecare 12 luni.
Fiat a dezvăluit cinci mașini concept intrigante care vor genera versiuni de producție în anii următori și vor fi bazate pe aceeași platformă globală.
Noua gamă a constructorului auto italian a fost anunțată printr-un videoclip în care apare directorul executiv Fiat și CMO Global al Stellantis, Olivier Francois, prezentat din Geneva, Italia. Primul model din această serie va fi dezvăluit în varianta de producție în iulie anul acesta și apoi va fi lansat un nou vehicul în fiecare an până în 2027.
Primul dintre noile concepte prezentate este un city car puțin mai mare decât actualul Panda și are un design inspirat de clădirea Lingotto a Fiat din Torino, cu o pistă de testare în formă ovală pe acoperiș. Astfel, city car-ul are multe forme ovale în designul său, în special în cabină, cu un tablou de bord în formă ovală, ecrane și tetiere ovale. Se regăsesc de asemenea multe materiale reciclate, inclusiv plastic și bambus. Fiat spune că acest model va fi oferit cu o serie de grupuri moto-propulsoare diferite, inclusiv un sistem electric cu baterie și cu motoare cu ardere internă.
Următorul este un concept de pickup. Fiat Strada este vehiculul cel mai vândut din Brazilia și marca crede că poate replica acest succes la nivel global. La fel ca city car-ul, pickup-ul are o formă retro, pătrată și se spune că îmbină distracția și funcționalitatea.
De asemenea, a fost prezentat un fastback mare cu un design foarte similar cu conceptul de pickup. A fost denumit un „moștenitor” al Fiat Fastback și Fiat Tipo și s-ar putea dovedi foarte popular în America Latină, Orientul Mijlociu, Africa și Europa. A fost acompaniat și de o versiune SUV ușor modificată, precum și de o derivată camper poziționată ca un „vehicul care poate face totul” cu elemente de stil robuste, o înălțime ridicată a caroseriei și anvelope off-road.
„FIAT este o marcă globală cu 1,3 milioane de mașini vândute anul trecut și un lider solid în multe părți ale lumii,” a spus Francois într-o declarație. „Suntem într-un joc global și următorul nostru pas va fi de a face tranziția de la produsele locale la o ofertă globală care poate aduce beneficii tuturor clienților noștri din întreaga lume. Suntem încântați să împărtășim această privire în viitorul nostru; un viitor foarte apropiat de fapt, deoarece primul automobil va fi prezentat în 4 luni, în timpul sărbătoririi aniversării de 125 de ani a mărcii. Acel automobil va fi apoi urmat de 1 model nou în fiecare an.”