În Europa, vânzările Grupului PSA au crescut cu 7,4% faţă de primul semestru al anului trecut, ajungând la 1.056.000 de unităţi vândute.
Vânzările Peugeot au crescut cu 7,9%, ajungând la 601.000 de exemplare. Creşterea este susţinută în principal de Peugeot 2008 (+16% sau 99.000 de exemplare) şi Peugeot Partner (+8% sau 62.800 de exemplare), ambele clasându-se pe locul 2 în Europa în segmentul lor de clasă. Modelele 208 şi 308 şi-au continuat trendul ascendent, vânzările urcând cu 15% (+157.800 unităţi) şi respectiv 10% (+119.200 unităţi). Performanţe remarcabile au fost înregistrate în Italia (+10%), Spania (+12,5%) şi în Olanda (+8,8%). Rezultatele excelente vor primi un nou impuls în a doua jumătate a anului prin lansarea unor modele noi, precum SUV-urile 2008 şi 3008 sau modelele Peugeot Traveller şi Expert.
Citroën a înregistrat cele mai bune rezultate ale sale din ultimii cinci ani, ajungând la 414.000 de autovehicule comercializate, respectiv o creştere de 7,2%. Rezultatele obţinute se datorează, în principal, succesului înregistrat de Citroën C4 Picasso, liderul segmentului MPV în Europa, dar şi reuşitei modelelor C4 Cactus şi C1, care au raportat creşteri semnificative ale vânzărilor în aceeaşi perioadă. De asemenea, Citroën Berlingo şi-a consolidat poziţia de lider pe piaţa autovehiculelor comerciale uşoare. Aceste rezultate excepţionale au permis mărcii Citroën să câştige şi mai mult teren pe pieţele sale cele mai importante (Marea Britanie, Spania şi Germania). Evoluţia pozitivă ar trebui să se accelereze în a doua jumătate a anului, prin lansarea noilor modele C4 Picasso, Jumpy, SpaceTourer, precum şi a noului C3, care va înlocui din toamnă actualul best-seller al mărcii.
Vânzările mărcii DS au crescut cu 0,7% (la 40.900 de unităţi) prin lansarea în luna martie a noilor DS 3 şi DS 3 Cabrio, care vin să completeze gama DS reînnoită integral. DS 4 şi DS 4 Crossback au avut un succes deosebit, ultimul reprezentând 28% din totalul vânzărilor acestor două modele compacte premium, graţie designului său atractiv. Marca DS îşi continuă expansiunea, reţeaua de dealeri ajungând la 21 de puncte de vânzare DS şi 86 de showroomuri DS la sfârşitul lunii iunie.
Pe pieţele extrem de dinamice din China şi Asia de Sud-Est, vânzările Grupului PSA au scăzut cu 19,4%, la 297.000 de unităţi.
După lansarea sedanului DS 4S la sfârşitul lunii aprilie, Grupul PSA îşi pune la punct planurile pentru ofensiva din a doua jumătate a anului 2016 şi lansarea a 5 noi SUV-uri în următorii doi ani.
În cadrul planului Blue Upper, Peugeot se pregăteşte să lanseze 18 noi modele în China până la sfârşitul anului 2020. Până la sfârşitul acestui an, Peugeot va prezenta, de asemenea, noile versiuni Peugeot 308 Sedan şi Peugeot 3008, două dintre best-sellerurile mărcii la nivel mondial.
Citroën C3-XR SUV şi-a consolidat succesul, raportând vânzări în creştere cu 35%. Noile modele Citroën C6 şi C4 L vor fi lansate în a doua jumătate a anului.
Pentru a răspunde creşterii semnificative din segmentul SUV, Grupul PSA va inaugura o nouă uzină de autovehicule în China, la Chengdu în luna septembrie 2016. Fabrica de la Shenzhen produce deja modelul DS 6 SUV, best-sellerul mărcii DS în China.
În Orientul Mijlociu şi Africa, condiţiile economice nefavorabile din prima jumătate a anului 2016, caracterizate prin suspendarea importurilor şi ulterior cote de import, precum şi restricţionarea accesului la devize în anumite ţări (Egipt şi Tunisia) au influenţat în mod semnificativ vânzările Grupului PSA din această regiune, acestea scăzând cu 13,3%.
Grupul PSA s-a pregătit pentru revenirea în Iran, prin semnarea în luna iunie a unui contract de joint-venture cu vechiul partener Iran Khodro. Marca DS s-a lansat şi ea în Iran la începutul acestui an, în cooperare cu un investitor privat.
În America Latină, Grupul PSA şi-a întărit poziţia, raportând vânzări în creştere cu 16,4%, la 88.800 unităţi, pe o piaţă în scădere cu 8,2%. Grupul a raportat cea mai mare cotă de piaţă înregistrată vreodată în Chile, respectiv 7%.
Peugeot a înregistrat creşteri cu 26% ale vânzărilor, datorită rezultatelor excelente din Argentina (+45%), Chile (+38%) şi Brazilia (+2%), pe o piaţă în scădere pronunţată (-25%). Marca a reuşit să capitalizeze pe seama ultimelor modele lansate: Peugeot 2008 şi noul 208.
În prima jumătate a acestui an, Citroën şi-a menţinut poziţia datorită succeselor impresionante înregistrate în Argentina (+29%) şi Chile (+55). După o lansare reuşită în Brazilia, noul Citroën C3 Aircross este comercializat acum şi în Argentina, contribuind cu succes la rezultatele obţinute.
În Eurasia, în ciuda deteriorării semnificative a mediului economic şi a unei pieţe în scădere, în special în Rusia (-14,7%), Grupul PSA a înregistrat o stabilizare a vânzărilor (-0,1%) şi o consolidare a cotei de piaţă.
Performanţele obţinute de Grupul PSA în zona India-Pacific sunt urmarea rezultatelor de pe piaţa japoneză, care reprezintă 49% din vânzările PSA din regiune. Lansarea noului Citroën C4 Cactus în Japonia, precum şi a modelelor diesel vor juca un rol esenţial în impulsionarea vânzărilor PSA în regiune.
Maxime Picat, director general Peugeot: „Anul acesta, Peugeot a lansat o ofensivă SUV la nivel mondial, cu cinci modele noi. Peugeot 2008 şi 3008 vin cu un nou look într-un moment în care rezultatele mărcii demonstrează că aceste modele se poziţionează deja printre liderii acestui segment în Europa. În China, oferta Peugeot este completată cu o versiune semnificativ îmbunătăţită a modelului 3008 şi, în lunile următoare, cu două SUV-uri inedite. Această ofensivă ne va permite să accelerăm creşterea vânzărilor PSA la nivel mondial, deja la 0,5% la sfârşitul primului semestru.”
Linda Jackson, director general Citroën: „Citroën a continuat să-şi consolideze poziţia la nivel global, înregistrând un volum al vânzărilor de peste 600.000 de unităţi în prima jumătate a acestui an. În timp ce preţurile au rămas la un nivel satisfăcător, am reuşit să atingem cel mai bun nivel de vânzări din Europa în ultimii cinci ani, am înregistrat progrese în America Latină, iar în China am depăşit obiectivele prevăzute pentru modelul C3-XR SUV. Aceste performanţe se datorează ofensivei comerciale, care se va accentua în a doua jumătate a anului cu noul C4 Picasso, lider european în segmentul MPV, precum şi cu noul C3, care va înlocui actualul best-seller.”
Yves Bonnefont, director general DS: „Odată cu lansarea în primăvară a noului DS 3, gama DS a fost complet reînnoită în mai puţin de 12 luni, în conformitate cu strategia de lansare a mărcii. Marca DS a dezvăluit la începutul anului modelul DS E Tense. Această maşină unică, echipată cu un tren de rulare electric, întruchipează viitorul mărcii şi oferă o imagine despre cum vor arăta viitoarele modele DS. În fine, dezvoltarea unei reţele dedicate mărcii DS este în plină desfăşurare, în prezent existând 234 de locaţii în întreaga lume. Pentru a afla mai multe detalii despre reţeaua DS, o reţea ce oferă clienţilor săi o experienţă personalizată unică, vă invit să ne întâlnim la Salonul Auto de la Paris.”