Waymo, divizia Google specializată în transport cu vehicule fără șofer, se pregătește să-și extindă activitatea la o scară lărgită pe teritoriul SUA.
Compania deținută de Alphabet, grupul care deține Google, a anunțat că intenționează să-și extindă serviciile de transport cu ajutorul vehiculelor robotaxi în zona metropolitană a Los Angeles, precum și în Austin, Texas, ambele până la finele acestui an, după ce în acest an și-a deschis serviciile de transport pentru toate categoriile de pasageri, nu doar pentru cei selectați. În San Francisco, robotaxi-urile Wymo sunt o prezență obișnuită pe străzi, iar acest lucru se va întâmpla în scurt timp și în alte orașe.
Chiar dacă există încă multe plângeri referitoare la accidente produse de vehiculele autonome ale Wymo, compania merge mai departe pentru a-și dezvolta serviciile. Unul dintre pași este punerea în aplicare a planului de introducere a vehiculelor Geely, produse în China, în rețeaua de robotaxi. Compania încearcă să depășească obstacolele generate de introducerea de noi taxe vamale, dar specialiștii sunt de părere că afacerile cu acest tip de transport încă nu au conturat un plan foarte clar, chiar dacă toate studiile arată că acesta va fi transportul public al viitorului.
Unul dintre motive este costul mașinilor, care utilizează tehnologii mult mai sofisticate și mai scumpe decât cele de pe modelele de serie. Acesta este și motivul pentru care Wymo a încheiat un acord cu Geely, pentru utilizarea de vehicule Zeekr și a importat deja primele exemplare pentru teste, pentru a înlocui mașinile Jaguar, mult mai scumpe.
De cealaltă parte, veniturile generate de acest business sunt în creștere, având în vedere că Waymo a declarat că transportă peste 50.000 de persoane pe săptămână. Prețul încasat pentru o călătorie nu este public, dar estimările vorbesc despre venituri care depășesc 10 milioane de dolari pe trimestru.
Waymo rămâne singura companie activă în domeniul robotaxi, după ce Ford, GM, Hyundai și alte companii și-au anunțat amânarea sau chiar închiderea centrelor de cercetare și a diviziilor specializate. Singurul potențial concurent este VW, care însă testează la o scară mai redusă vehiculele ID.Buzz, în Hamburg, urmând să le lanseze într-un serviciu public în lunile următoare.