VW prezintă abonamentul pentru cai-putere

Da mai departe!

Volkswagen le cere șoferilor să plătească taxe lunare, anuale sau pe viață pentru a debloca puterea deja existentă în mașinile lor. Un fel de abonament pentru cai putere la mașini prevăzute cu mai puțini CP… pare confuz chiar și pentru noi, să vedem cu vor reacționa clienții.

Dacă credeai că ai ajuns la saturație cu abonamentele pentru serviciile de streaming, Volkswagen este fericit să-ți adauge un nou abonament pentru mașina ta. În Marea Britanie, modelele de bază ID.3 Pure, care pe configuratorul VW sunt listate cu 168 CP (170 kW), au de fapt doar 148 CP (110 kW), cu excepția cazului în care cumpărătorii plătesc o taxă suplimentară. Da, Volkswagen le cere clienților mai mulți bani pentru a le da puterea pe care mașinile lor o au deja.

Ca abonament, acesta este oarecum uimitor. 20 de cai putere și 33 de lb-ft (aproximativ 45 Nm) de cuplu nu sunt o diferență majoră. Este o creștere atât de mică a puterii încât Volkswagen afirmă că nu va afecta deloc autonomia totală a modelului ID.3.

Cât costă puterea suplimentară?

Șoferii britanici pot plăti 16,50 lire sterline (echivalentul a 22,50 dolari la cursurile de schimb actuale) pe lună pentru upgrade, de aproape trei ori prețul unui abonament de bază la Netflix, sau 165 de lire sterline (225 dolari) pe an. Dacă vrei să scapi de bătăile de cap lunare, VW oferă și o plată unică „pe viață” de 649 de lire sterline (878 de dolari). Nu este clar dacă această plată este legată de mașină sau de contul tău de utilizator, dar oricum ar fi, este o sumă mare de bani pentru o creștere modestă a performanței.

Potrivit AutoExpress, puterea adăugată nu va afecta ratele de asigurare. Acest lucru este grozav, dar se întâmplă pentru că ID.3 este evaluat la 168 CP din fabrică, chiar dacă tu conduci fără upgrade și, prin urmare, cu 20 de cai mai puțin. Doar timpul va spune dacă proprietarii vor descoperi cum să „pirateze” acest sistem – și dacă o fac, dacă acest lucru anulează garanția Volkswagen.

La rândul său, Volkswagen a comparat această abordare cu gamele de motoare tradiționale, unde același propulsor putea fi oferit în mai multe versiuni de putere la prețuri diferite. Într-o declarație pentru revistă, compania a spus:

„A oferi clienților mai multă putere nu este nimic nou… Acestea se situează în mod tradițional la un nivel superior în gama de produse, cu mai multe specificații și un preț de listă mai mare. Dacă clienții doresc o experiență de condus și mai sportivă, au acum opțiunea de a face acest lucru, pe durata de viață a vehiculului, în loc să se angajeze de la început cu un preț de achiziție inițial mai mare. Mașina este prezentată pe configurator cu [168 CP], cu opțiunea clar menționată pentru clienți.”

Abonamente, abonamente peste tot

Evident, VW ID.3 este departe de a fi singurul care joacă acest joc al abonamentelor. Acesta nu este nici măcar singurul abonament disponibil de la brandul german. Acesta va vinde clienților și iluminat ambiental, navigație, control vocal și chiar scaune încălzite prin abonament.

Și cu greu este singurul. BMW, Mercedes și Tesla oferă toate deblocări similare, deși când vine vorba de performanță, majoritatea rivalilor oferă mai multă valoare pentru bani.

Ford oferă un cuplu suplimentar de 100 lb-ft (135 Nm) pentru 995 de dolari, Polestar oferă 68 de cai putere în plus pentru 1.195 de dolari, iar Mercedes oferă 60-110 CP pentru 1.200 de dolari. Chiar și versiunile pentru motoarele pe benzină, oferite din fabrică, oferă mai multă putere pe dolar decât Volkswagen, pentru a schimba puțin mai mult decât niște coduri. Spune-mi cinic, dar acest lucru nu este șocant din partea a ceea ce pare a fi cel mai puțin pasionat producător auto din lume.

Related posts