Volkswagen AG, cel mai mare producător auto global, a avertizat că extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19) face imposibilă prezentarea unor perspective pentru anul în curs, după ce a raportat pentru 2019 o creştere a profitului operaţional, în urma majorării vânzărilor de SUV-uri, transmite Reuters.
„Răspândirea coronavirusului afectează în prezent economia globală. Este nesigur cât de sever şi cât de mult va afecta grupul Volkswagen. În prezent, este aproape imposibil să facem o prognoză demnă de încredere”, a afirmat, marţi, directorul financiar Frank Witter.
Anul trecut, profitul operaţional al grupului Volkswagen a crescut cu 22%, la 16,9 miliarde de euro (18,5 miliarde de dolari), în urma majorării vânzărilor de SUV-uri şi a costurilor mai scăzute în scandalul manipulării emisiilor (Dieselgate). Grupul german sfidează, astfel, o piaţă auto care se confruntă cu probleme pe plan global şi a determinat alţi producători auto importanţi, cum ar fi Renault şi Nissan, să raporteze pierderi.
Câştigurile Volkswagen au fost sprijinite de profiturile mai ridicate ale brandurilor VW, Porsche, Seat şi Skoda şi de revenirea pe profit a Bentley.
Luna trecută, Volkswagen previziona vânzări stabile în 2020, la nivelul celor din 2019, şi o marjă de profit de 6,5% – 7,5% anul acesta, în funcţie de factorii externi.
Pe fondul extinderii epidemiei, Seat, divizie a grupului auto german Volkswagen, a anunţat că de marţi va opri producţia de maşini la cele trei fabrici din Barcelona şi va prezenta autorităţilor un plan de concedieri temporare pentru toţi cei 14.800 de angajaţi. Aceştia vor păstra 80% din salariul lor, pe lângă alte beneficii, a precizat un purtător de cuvânt.
Toate aceste decizii sunt o nouă dovadă că epidemia de coronavirus ar putea afecta piaţa auto, şi aşa dificilă, din Europa.