Automobilele din familia ID, care reprezintă a doua generație de mașini electrice a mărcii Volkswagen, au atins deja pragul de jumătate de milion de unități vândute, o țintă care era fixată pentru anul 2023.
Marca Volkswagen a livrat peste 500.000 de automobile ID.3, ID.4, ID.5 și ID.6, și are o listă de comenzi de 135.000 de automobile care urmează să fie livrate în lunile următoare, în intervalul care a trecut de la prima livrare a unui ID.3, în octombrie 2020. „Facem tot posibilul pentru a livra clienților noștri cele aproximativ 135.000 de ID-uri comandate cât mai repede posibil. Cu toate acestea, din cauza situației persistente tensionate în ceea ce privește furnizarea de piese, suntem nevoiți în mod repetat să adaptăm producția”, a declarat Imelda Labbé, membru al Consiliului de Adminsitrație al VW, cu responsabilitate pentru vânzări și marketing.
Volkswagen și-a fixat ca termen pentru oprirea producției de motoare termice, în Europa, anul 2033, dar vrea să ajungă la 70% vânzări de mașini electrice în regiune încă din 2030. Pentru a ajunge la acest nivel, marca vrea să lanseze zece noi modele cu baterii în următorii patru ani. „Volkswagen va avea cel mai larg portofoliu de vehicule electrice din industria auto: de la mașina electrică entry-level cu un preț țintă de sub 25.000 euro până la noul flagship Aero B, vor fi oferta potrivită în fiecare segment”, a precizat Imelda Labbé.
Volkswagen spune că modelul ID.4, cel mai vândut automobil al familiei de electrice al mărcii, a fost în luna octombrie lider pe piața din Norvegia, depășind orice alt model, cu sau fără propulsie electrică. Informația este importantă în contextul în care Tesla a fost în ultimul an marca preferată a norvegienilor. Mașinile electrice din seria ID ale mărcii VW sunt construite pe noua platformă dedicată, MEB, care permite o varietate largă de dimensiuni și funcții, astfel încât pot fi construite mașini din toate clasele, generând economii foarte mari constructorului german, prin utilizarea de componente comune. De asemenea, platforma software utilizată permite actualizarea over-the-air, inclusiv introducerea de funcții noi, pe măsură ce sunt dezvoltate. Numai în 2022, Volkswagen a livrat 207.200 de automobile electrice, volum în care sunt incluse însă și mașinile e-Up, care nu este construit pe platforma MEB și nu face parte din familia ID.