Proprietarii ar trebui să evite utilizarea modului de condus cu o singură pedală la vehiculele electrice și a modului B la vehiculele hibride plug-in. Cauza este o defectiune la sistemul de franare al acestor masini.
Volvo recheamă 14.014 de vehicule electrice și hibride plug-in în Statele Unite, deoarece frânele acestora ar putea ceda. În ciuda pericolelor asociate cu această condiție, defecțiunea frânelor poate apărea doar în anumite condiții, limitate.
Volvo afirmă că problema este cauzată de o eroare software care afectează Modulul de Control al Frânelor la anumite vehicule din anii 2020-2026 care rulează versiunea software 3.5.14. După o coborâre de cel puțin un minut și 40 de secunde în modul B la PHEV-uri și în modul One Pedal Drive la vehiculele electrice, fără a utiliza pedala de frână sau pedala de accelerație, funcția de frânare ar putea ceda complet.
Lista mașinilor afectate include modelele S60, V60, S90, XC60, XC90, XC40 și C40 plug-in hybrid, precum și vehiculele electrice cu baterie EX40 și EC40. Pentru a remedia problema, Volvo a lansat o soluție software care a fost distribuită mașinilor compatibile printr-o actualizare over-the-air și este disponibilă și în atelierele de service. „Rugăm clienții care nu au instalat încă software-ul corector în mașina lor să evite selectarea modului ‘B’ sau a modului One Pedal Drive în timpul condusului,” a declarat un reprezentant al companiei pentru InsideEVs printr-un e-mail.
Cea mai recentă versiune de software pentru vehiculele cu Android Automotive OS (AAOS), 3.6.4, a fost lansată pe 16 iunie.
Versiunea software problematică care a cauzat această rechemare, 3.5.14, a fost lansată în aprilie, dar putea fi instalată doar la reprezentanțe, și nu ca o actualizare over-the-air. Notele sale de lansare menționează că „Frâna de picior ar trebui să se simtă mai puțin rigidă imediat după pornirea mașinii,” indicând că au fost făcute unele ajustări la Modulul de Control al Frânelor. De asemenea, au fost aduse alte îmbunătățiri la sistemul de asistență pentru menținerea benzii de rulare, sistemul de informare a semnelor rutiere și sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope.
Volvo nu a furnizat un raport cronologic pentru a explica modul în care a apărut problema potențial periculoasă a frânării.
La începutul acestui an, producătorul auto suedez a emis o rechemare pentru aproximativ 7.500 de vehicule hibride plug-in vândute în SUA din cauza unor celule de înaltă tensiune defecte care puteau provoca scurtcircuite, ducând potențial la un incendiu. Mașinile afectate de rechemarea bateriei sunt hibridele plug-in S60, V60, S90, XC60 și XC90 din anii 2020-2022.
În aprilie, Volvo s-a despărțit de Jim Rowan și l-a ales pe Håkan Samuelsson drept noul director operațional (CEO) după vânzări dezamăgitoare în primul trimestru. În ciuda înregistrării unor vânzări record anul trecut, Volvo s-a străduit să atragă noi clienți în 2025.