Producătorul auto suedez Volvo Cars vrea să construiască până la mijlocul deceniului a treia fabrică din Europa, pentru a-şi îndeplini ţinta de producţie de 1,2 milioane de vehicule pe an, a afirmat duminică directorul financiar Bjorn Annwall într-un interviu acordat publicaţiei germane Automobilwoche, transmite Reuters.
Volvo, care a avut în octombrie a doua cea mai mare Ofertă Publică Iniţială din Suedia, cu o evaluare de 18 miliarde de dolari, are în prezent două uzine în Europa – una în Suedia şi alta în Belgia. Câştigurile obţinute în urma listării vor ajuta Volvo să treacă la un sistem de vânzări adresat direct consumatorilor şi la un tip de abonament, şi va atenua impactul renunţării la motoarele cu combustie internă.
„Avem nevoie de ambele fabrici din Europa, dar avem nevoie de mai mult. De aceea vrem să construim o a treia fabrică”, a explicat Annwall.
Acesta a precizat că nu s-a decis încă unde va fi construită a treia uzină a Volvo.
Un purtător de cuvânt al Volvo Cars a declarat pentru Reuters că firma poate deja produce 1,2 milioane de vehicule pe an la cele două fabrici existente şi vrea să-şi majoreze capacitatea peste acest nivel, dar încă nu au fost finalizate planurile.
„Ceea ce putem spune în acest stadiu este că nu a fost luată nicio decizie. Totuşi, Volvo Cars a crescut rapid în ultimul deceniu şi obiectivul este de continua cu acelaşi ritm de creştere”, a precizat oficialul.
Grupul chinez Geely a preluat Volvo Cars de la Ford Motor în anul 2010 pentru 1,8 miliarde de dolari, în ceea ce a constituit cea mai mare achiziţie externă făcută de un producător auto din statul asiatic.
Până în 2025, Volvo are ca obiectiv o marjă operaţională între 8% şi 10% şi vânzări anuale de 1,2 milioane de maşini, în creştere cu 56% faţă de 770.000 de vehicule vândute în perioada 20 iunie 2020 – 20 iunie 2021.
În ultimii ani, producătorii auto tradiţionali au pierdut teren în faţa Tesla, care a devenit una dintre cele mai valoroase companii din lume, graţie accentului pus pe vehiculele electrice. Între timp, multe firme europene s-au reorientat spre segmentul vehiculelor electrice, inclusiv Volvo Cars, care vrea să producă numai vehicule complet electrice din 2030 şi deţine o participaţie de 49,5% la producătorul de automobile electrice Polestar.