Producătorul suedez de autoturisme Volvo, controlat de chinezii de la Geely, a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea, cu o scădere ușoară a profitului operațional și a marjei operaționale. Fără impactul Polestar, rezultatul a fost ușor peste cel de anul trecut.
Volvo Cars a anunțat un profit operațional de 5,7 miliarde coroane pentru al treilea trimestru din 2024, în scădere cu 400 milioane de coroane față de rezultatul din trimestrul similar din 2023. Valoarea este fără cifrele din participații și asocieri, unde impactul acțiunilor de la Polestar a generat în urmă cu un an performanțe mai mici pentru Volvo.
Veniturile companiei au crescut la 93 miliarde coroane (plus un miliard), cu o marjă EBIT de 6,2%, ușor mai mică decât cea de 6,7% de anul trecut, compania raportând un flux de numerar liber negativ, similar cu cel de anul trecut, respectiv, -0,4 miliarde SEK.
În trimestrul al treilea din 2023, valorile operaționale cu tot cu rezultatele Polestar au fost mult mai slabe: 4,5 miliarde coroane profit operațional (adică un impact de 1,6 miliarde coroane, pierdere) și o marjă operațională de numai 4,8% (o diferență de 1,4 puncte față de rezultatul fără impactul Polestar).
Pe segmentul de mașini electrificate (BEV și PHEV), Volvo Cars a înregistrat o pondere de 48%, ceea ce înseamnă că vânzările acestor mașini au crescut în totalul vânzărilor cu 14 puncte procentuale.
Volvo Cars își propune să atingă o marjă EBIT de 7-8% la finalul acestui an, precum și fluxuri de numerar liber „puternice” începând cu 2026, dar menționează că „atingerea acestor ambiții nu va fi simplă”, făcând referire la „previziunile revizuite ale industriei pentru 2024 și 2025”, în care cererea generală din industria auto „continuă să se diminueze și afectează acum segmentul premium”.
„Călătoria noastră către 2026 nu va fi liniară, deoarece industria noastră se confruntă cu un mediu din ce în ce mai volatil”, spune Jim Rowan, CEO al Volvo Cars.
Volvo Cars a înregistrat vânzări în creștere în trimestrul al treilea, cu 3%, respectiv 172.849 de mașini vândute. Pe principala piață a mărcii, Europa, Volvo Cars și-a crescut cota de piață la 2,4% în T3, de la 1,7% în 2023.
Pentru trimestrul patru, compania se așteaptă „la o creștere minimă a volumul”, făcând referire la scăderea cererii pe piețele din principalele regiuni. Ca urmare, prognozele pentru vânzări au fost ajustate, corespunzător unei creșteri de 7 – 8% față de 2023, o reducere semnificativă față de prognozele anterioare care dădeau o creștere de 12 – 15%.
Atât în China, cât și în Europa și SUA, Volvo se concentrează, conform declarațiilor oficiale, pe valoare, nu pe volum, ceea ce înseamnă că va menține prețurile ridicate, decizie care va afecta volumele vândute.
Volvo Cars vinde în acest moment cinci mașini complet electrice, din care una exclusiv în China, dar a decis să investească în continuare și în propulsiile hibride, datorită cererii mari. Modelul electric EX30 va fi produs de anul viitor și în uzina din Gent, ca urmare a cererii mari a acestui automobil.