Grupul german Volkswagen a anunțat astăzi că marca sa principală va începe un parteneriat cu chinezii de la Xpeng, în timp ce Audi va extinde cooperarea cu SAIC.
Grupul german Volkswagen a anunțat astăzi că va investi circa 700 de milioane de euro în Xpeng, urmând ca, după majorarea de capital a companiei chineze, să dețină 4,99% din acțiuni și un loc în consiliul de supraveghere al acesteia.
Conform primelor informații, Volkswagen și Xpeng vor dezvolta împreună două vehicule electrice destinate pieței chineze având la bază platforma MEB a germanilor. Proiectele vor fi derulate la centrul tehnologic din Hefei al grupului german, cel mai mare al Volkswagen din afara Germaniei. Este de așteptat ca produsele finale să ajungă pe piața chineză în 2026.
Xpeng este unul dintre producătorii mai mici de vehicule electrice din China, compania fiind fondată în 2014. Vânzările mărcii chineze au scăzut cu 40% în prima jumătate a anului, dar declinul ar putea fi stopat odată cu apariția unui nou crossover denumit G6. Acesta va avea un preț cu circa 20% mai mic decât Tesla Model Y și va fi echipat cu cel mai performant software al companiei din China.
Sistemul avansat de asistență pentru șofer (ADAS) XNGP al celor de la Xpeng, actualizat în luna martie a acestui an, este similar cu tehnologia de conducere automată a Tesla însă, în timp ce compania americană nu își poate lansa tehnologia per piața chineză, Xpeng deja o testează pe anumite modele.
Pe lângă colaborarea dintre marca principală a grupului Volkswagen și Xpeng, germanii au anunțat și o extindere a parteneriatului dintre Audi și o altă companie chineză mult mai cunoscută, SAIC.
Parteneriatul Audi cu SAIC va acoperi gama de vehicule electrice premium și va începe cu modele dintr-un segment de piață în care marca nu este încă reprezentată în China, au menționat oficialii germani.
Primele reacții ale analiștilor după anunțul noilor colaborări între grupul Volkswagen și companiile chineze arată că, prin aceste demersuri, germanii încearcă să stăvilească declinul vânzărilor de pe cea mai importantă piață auto din lume, chiar cu riscul de a își dezvălui tehnologia.