Volkswagen și-a mutat pentru moment atenția de la mașinile electrice și se concentrează pe lansarea de motorizări hibrid, care în acest moment sunt foarte cerute de piață. Potrivit unor informații din China, compania germană a dat startul a trei noi automobile, toate hibrid, ce sunt dezvoltate împreună cu FAW, unul dintre partenerii locali.
Două SUV-uri și un sedan vor fi lansate de Volkswagen în 2026, toate trei echipate cu motorizări hibrid, potrivit asociației constructorilor chinezi de automobile, care citează una dintre companiile membre. Mașinile sunt dezvoltate de parteneriatul FAW-Volkswagen, una dintre asocierile pe care compania germană le are în China și împreună cu care produce o mare parte din modelele vândute pe această piață. Noile modele ar urma să înceapă producția în Tianjin, în fabrica FAW – VW, în 2026.
De asemenea, pentru marca Jetta, care a fost desprinsă din VW doar pe piața locală, pentru segmentele de preț accesibile, sunt pregătite în cadrul parteneriatului mai multe modele noi, cu diverse tipuri de motorizare, atât hibrid cu range extender, cât și plug-in hibrid.
Sursa precizează că cele trei parteneriate ale Volkswagen, FAW, SAIC și JAC, au în acest moment strategii diferite de piață, în funcție de regiunile pe care activează, ținând cont de specificul clienților din fiecare regiune.
Volkswagen a ales, în momentul stabilirii strategiei globale de electrificare, să nu investească în motorizări hibrid, ci să accelereze investițiile în gama complet electrică și să dezvolte în paralel și motorizările PHEV, care să înlocuiască treptat modelele diesel în portofoliul mărcii. Preferințele clienților au migrat însă mult mai rapid către hibridele clasice, în primul rând din cauza prețului care astăzi este comparabil cu cel al motoarelor cu combustie, oferind totodată o economie importantă de carburant.
Volkswagen este cea mai mare companie europeană care a investit în China, fiind totodată și cel mai mare angajator european din această țară, cu peste 90.000 de angajați. Compania germană are în total 39 de unități de producție în China, în care sunt fabricate mașini, piese auto, motoare, și mai multe centre de dezvoltare, în diferite domenii.
Anul trecut, VW a vândut în China 3,2 milioane de autovehicule, dintre care cele mai multe au fost produse local, având o creștere ușoară, de 1,6% față de anul anterior, chiar dacă a fost depășită de BYD pentru prima dată, pe segmentul de autoturisme. Noua strategie a VW „În China, pentru China” urmărește dezvoltarea și vânzarea de automobile concepute, desenate și produse după preferințele clienților locali.